دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات تصویب شد

دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات، پس از بررسی کارشناسان و متولیان امر، با هدف تبیین چارچوب‌ها و شرایط و به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی تصویب شد.
پس از بررسی و بازنگری ضوابط مربوط به تبلیغات، مجوز حضور چهره‌های هنری – ورزشی در تبلیغات تجاری محصولات و تولیدات داخلی صادر شد و با بررسی کارشناسان و صاحب‌نظران امر تبلیغات برای نظارت بیشتر و ارایه راه‌کارهای مناسب، این دستورالعمل تهیه و به تصویب کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی رسید.
‌ دستورالعمل یاد شده به استناد بند «ب» از ماده 12 آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی –مصوب شورای انقلاب در سال 1358– در خصوص چگونگی استفاده از شخصیت‌های فرهنگی کشور در آگهی‌ها، تنظیم و تدوین و در جلسه 75 کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور در تاریخ سوم دی ماه 1393 به تصویب رسیده است.
گفتنی است، استفاده از حضور چهره‌های هنری- ورزشی در تبلیغ محصولات و تولیدات داخلی، در راستای تأکید بر تحقق شعار سال 1393 با عنوان « اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، روح حاکم بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی صورت گرفته است.

علاقمندان می‌توانند، برای مطالعه مفاد این دستورالعمل اینجا کلیک کنند.


سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳