آیین‌نامه تبلیغاتِ پولی و بانکی ابلاغ شد

هیات وزیران آیین نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، آیین نامه تبلیغات پولی و بانکی موضوع بند ت ماده 14 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور که از سوی بانک مرکزی پیشنهاد شده بود در نشست 8 دی ماه هیات وزیران مطرح و تصویب شد و انجام هرگونه تبلیغات پولی و بانکی نیز از زمان ابلاغ، تنها در چارچوب این آیین‌نامه مجاز خواهد بود.

آیین‌نامه تبلیغات پولی و بانکی پس از تصویب قانون برنامه ششم توسعه از سال 1396 با پیشنهاد بانک مرکزی و همکاری وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط تنظیم و نهایی شده است.

تبلیغات پولی و بانکی آن دسته از تبلیغاتی تعریف شده‌اند که در راستای؛ "ارتباط هدفمند با همگان یا گروه‌های خاص برای معرفی خدمات پولی و بانکی از طریق رسانه‌ها"، تولید و منتشر شوند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماده 10 این آیین نامه ناظر بر حسنِ اجرای آن در موسسات و نهادهای تحت نظارت خود است و می‌تواند در صورت احراز تخلف با آن‌ها برخورد قانونی نماید و متخلفان تا 10 برابر هزینه تبلیغات جریمه نقدی خواهند شد. هم‌چنین، سفارش‌گیرندگان موظف شده‌اند مفاد این آیین‌نامه را در انجام سفارش‌های تبلیغاتی، رعایت کنند.

مطابق تبصره ماده 2 این آیین‌نامه، اجرای مقررات آن نافیِ لزومِ رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور مانند آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و دیگر قوانین و ضوابط نیست.

بر همین اساس، رسانه‌های موجود از جمله صدا و سیما، مطبوعات چاپی، پیام‌رسان‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های محیطی و سینما مشمول مقررات و ضوابط این آیین‌نامه هستند.

دانلود آیین‌نامه تبلیغات پولی و بانکی


چهارشنبه ۲۵ دى ۱۳۹۸