اولين دوره انتخاب کتب، پایان نامه ها و تحقیقات روابط عمومی

اولين جشنواره كتب،‌ پايان نامه و تحقيقات روابط عمومی برگزار شد

اولين جشنواره كتب،‌ پايان نامه ها و تحقيقات روابط عمومی توسط مؤسسه تحقيقات روابط عمومی و با همكاری اداره كل تبليغات در روز ششم اسفندماه سال 1383،‌ با حضور "دكتر سيد محمد صحفي" معاون امور مطبوعاتی و تبليغاتی و "مجتبی آقايي" مدير كل تبليغات در نمايشگاه بين المللی تهران برپا شد
اين جشنواره با هدف تشويق و ترغيب روابط عمومی ها برای توجه بيشتر به مقوله تحقيقات،‌ شناسايی آثار برتر،‌ ارائه الگوها و موضوعات كاربردی و كليدی در حرفه روابط عمومی ونيز توجه به پژوهش در حوزه آموزش روابط عمومی و جلب توجه دانش جويان به امر تحقيق و استوار ساختن آزمون بر پايه آن و توسعه پژوهش نظری و اثبات علمی در اين عرصه برگزار شد.
پس از انتشار فرخوان،‌ بيش از 500 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و پس از بررسی آثار توسط هيأت داوران اين جشنواره كه عبارتند از آقايان عباس زاده،‌ دكتر زارعيان،‌ ناصر بزرگمهر،‌ دكتر علی اصغر كيا، دكتر امير مسعود اميرمظاهري،‌ و خانم دكتر مهدخت بروجردی با توجه به معيارها و اصول اوليه از جمله توجه به تحقيقات به داوری آثار پرداختند كه نتيجه اين بررسی ها برتری 31 اثر بود كه از آنها تقدير به عمل آمد.
آثار برتر در بخش مختلف عبارتند از:
در بخش ترجمه :
1- نظريه های روابط عمومی (مترجم: دكتر عليرضا دهقان)
دربخش كتاب:
1- تئوری و عمل در روابط عمومي(مؤلف:علی اكبر ميرسعيد قاضي)
2- راهبردهای عملی روابط عمومي(مؤلف:هوشمند سفيدي)
3- روابط عمومی و تبليغات- كاركردهای روابط عمومي(مؤلف: كاظم متولي)
4- زبان انگليسی تخصصی رشته روابط عمومی و ارتباطات(مؤلف:هوشمند عباس زاده)
5- فلسفه روابط عمومی كاربردي- روابط عمومی كاربردی و فنون برگزاری گردهمايي(مؤلف: مهدی باقريان)
6- اصول و آداب تشريفات- مبانی روابط عمومی (مؤلف: احمد يحيايی ايله اي)
7- ارتباطات رسانه ای در روابط عمومي(مؤلف: سيد شهاب سيد محسني)
8- مقدمه ای بر روابط عمومی الكترونيك(مؤلف: دكتر محمد سلطانی فر)
در بخش پايان نامه:
1- بررسی نحوه نگرش دست اندركاران روابط عمومی و روزنامه نگاران درباره جايگاه و وظايف واقعی روابط عمومی ايران(نويسنده: سيد شهاب سيد محسني)
2- بررسی وظايف روابط عمومی ها و ارائه الگوی مناسب(نويسنده: حامد رضا
اسماعيلي) 3- جامعه شناسی روابط عمومي(نويسنده: دكتر محمد علی آقازاده السني)
4- شناخت عوامل مؤثر بر اثر بخشی روابط عمومی دربنياد شهيد(نويسنده: محمدعلی فقيه)
5- روابط عمومی الكترونيك و آينده آن در ايران( نويسنده: مهدی مؤمنی نور آبادي)
6- عوامل مؤثر بر كارآيی روابط عمومي(نويسنده: اصحاب حبيب زاده ملكي)
7- نقش مشاوره ای روابط عمومی در بهينه سازی تصميم گيريهای وزارت جهاد سازندگي(نويسنده: بهرام مسعودي)
8- نقش روابط عمومی در ارتقای بهره وری مؤسسات صنعتی با تأكيد بر شمال غرب ايران( نويسنده: كمال الدين نيكرفتار خياباني)
9- بررسی الگوی مطلوب روابط عمومی در ايران(نويسنده: محمدرضا نعيمي)
10- بررسی اثر بخشی ساختار ارتباطی روابط عمومی با تحول سازمانی در وزارت جهاد كشاورزي( نويسنده: حسن اسفنديار)
الف- نظر سنجي(سازمان ، وزارتخانه،‌ شركت)
1- روابط عمومی وزارت نفت(نام اثر: سنجش نظرات بازديد كنندگان از نهمين نمايشگاه بين المللی نفت،‌ گاز و پتروشيمي)
2- روابط عمومی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي(نام اثر: بررسی عوامل و منابع رضايت و نارضايتی شغلی كاركنان)
3- روابط عمومی بانك ملی ايران ( نام اثر: بررسی عملكرد بانك ملی ايران از ديدگاه مشتريان)
4- روابط عمومی شركت مخابرات استان تهران(نام اثر: نظر سنجی از مراجعان مراكز تلفن)
5- روابط عمومی بنياد شهيد(نام اثر: سنجش نگرش شهروندان تهرانی نسبت به عملكرد فرهنگی بنياد)
ب- تحليل محتوا(سازمان،‌ وزارتخانه، شركت)
1- روابط عمومی وزارت جهاد كشاورزي(نام اثر: تحليل محتوای مطبوعات درباره انعكاس فعاليتها و عملكرد جهاد كشاورزي)
2- روابط عمومی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي(نام اثر: تحليل محتوای بازتاب مطبوعاتی فعاليتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي)
3- روابط عمومی بانك كشاورزي(نام اثر: تحليل محتوای مطبوعات پيرامون بانك كشاورزي)
4- روابط عمومی شركت رجا( نام اثر: تحليل محتوای پيام های مردمی درباره شركت رجا)
5- روابط عمومی بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي( نام اثر: بررسی محتوای انتقادات مندرج در مطبوعات پيرامون عملكرد بنياد)
ج- تحليل محتواي(سازمان،‌ وزارتخانه،‌ شركت)
شركت سهامی صنايع شيرايران (پگاه) (نام اثر: بررسی اثر بخشی آگهی های تلويزيونی از نظر مصرف كنندگان)
مقاله:
نقش،‌ جايگاه و كاركردهای اطلاع رسانی در جامعه اطلاعاتی (نويسنده: اسماعيل قديمي)

لازم به ذكر است در زمان برگزاری نمايشگاه سه برنامه جانبی شامل،‌ نشست های پرسش و پاسخ كه در آن از برخی مسئولان وزارتخانه ها و مديران شركت داشتندو همايش تكريم ارباب رجوع كه در آن نرم افزاری نيز با عنوان نرم افزار ارباب رجوع و راهنمای استفاده از آن ارائه شد و نيز برنامه " آموزش مداوم و بازآموزی روابط عمومی " برگزار شد.