تدوین فراخوان

مهمترین رویکردهای اجرایی و محتوایی جشنواره در شورای مشورتی به بحث و بررسی گذاشته شد و حاصل این رایزنی ها در فراخوان جشنواره گنجانده شد. پس از تدوین فراخوان مزبور برای اظهار نظر به کارشناسان مختلفی ارایه و در جلسات کارشناسی گوناگونی با حضور استادان دانشگاه ها و کارگزاران سرشناس روابط عمومی در حوزه های مختلف بررسی شد. متن نهایی شده نیز در جلسات مجمع مدیران کل روابط عمومی که از سوی اداره کل تبلیغات به صورت ماهیانه به میزبانی اعضا برگزار می شدمطرح و مورد بررسی قرار گرفت و پس از اصلاحات مورد نظر انتشار گردید.

در این فراخوان برای نخستین بار و با توجه به تجربیات به دست آمده در 10 دوره گذشته با توجه به ماهیت متقاوت فعالیت و ویژگی سازمان ها, روابط عمومی ها به 3 دسته: سازمان های اقتصادی – تولیدی, سازمان های فرهنگی و خدماتی – اجتماعی تقسیم بندی شدند. در این فراخوان به منظور ارزیابی عادلانه تر, هر روابط عمومی گروه خود را مشخص می کرد. در این جشنواره عملکرد روابط عمومی ها در 3 بخش کار برنامه ای, بخش ویژه و فنون روابط عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت. در بخش کار برنامه ای ارزیابی مطابقی با مدل انجمن جهانی روابط عمومی (ایپرا) و بر اساس یک چرخه برنامه ریزی شده انجام گرفت. این چرخه شامل مراحل تبیین و تعریفی مسأله, فرصت, تحقیق, برنامه ریزی, اجرا و ارزیابی بود.
در بخش ویژه دو موضوع "طرح تکریم ارباب رجوع" و "طرح تکفا" مورد توجه قرار گرفت و در بخش فنون روابط عمومی, فعالیت هایی همچون فیلم, عکس, نشریه, پوستر, خبر, جوابیه و گزارش, ارتباطات الکترونیک, تحقیق و نظام دریافت پیشنهادات مطرح شد.