مقدمه
مقدمه:
تبليغاتدولت با ارايه طرح انتخاب روابط عموميهاي برتر، آفرينش آن را رقم زد و اين مولود، 11 سالگي خودرا در زمستان 82 پشت سر گذاشت.
اولين دوره برگزاري جشنواره تنها با حضور 27 روابط عمومي برپا شد.وقتی اين تعداد را با شركتكنندگان جشنواره يازدهم كه بيش از 1800 اثر روابط عموميها دستگاه ها را مقايسه ميكنيم، گسترش اين جشنواره و روند روبه رشد هنر هشتم در كشور را ملموستر مييابيم.
اگر در دورههاي نخستين صرفا فعاليتهاي روابط عموميها در بخشهاي ارتباطي و انتشا تولد جشنواره روابط عموميهاي كشور 27 اسفند سال 1362 است كه زندهياد ((محمد ملازم))مدير كل راتي و نمايشگاهي و سمعي و بصريمورد ارزيابي قرار ميگرفت، در دورههاي بعد به ویژه از جشنواره دهم و يازدهم به بعد معيارها و ملاكهايي مورد نظر قرارگرفت كه منطبق با استانداردهاي جهاني به ويژه شاخصهاي انجمن بينالمللي روابط عمومي (IPRA) بود. رشدو گسترش روابط عموميها پس از به حركت درآمدن در مسيرهاي نو و انطباق فعاليتها و عملكردهاي خود در چارچوبهايخواسته شده از سوي برگزاركنندگان جشنواره را نشان ميدهد.
هرچند تا رسيدن به مرز ايدهآل فعاليتها و اقدامات چشمهاي شيشهاي سازمانها هنوز فاصله داريم، اما ميزان حضورروابط عموميها با حجم بالاي آثار ارسالي، تلاش براي انطباق فعاليتها بر اساس استانداردهاي جهاني از سوي روابط عموميها،محور قرار دادن >كار برنامهاي< بهعنوان اصليترين و هدفمندترين فعاليت روابط عموميها، اهتمام و توجه ويژه مسؤولان وزارتي وساير مديران ردهبالاي سازمانها به واحد روابط عمومي و... همگي نشان از آيندهاي روشن دارد.
آنچه در اين گزارش از پي ميآيد، چگونگي برگزاري يازدهمين جشنواره روابط عموميهاي كشور است كه حاصل تلاش بيوقفه وچندين ماهه همكاران اداره هماهنگي روابط عمومي كشور ميباشد.
اميد است با تجربيات به دست آمده از برگزاري اين جشنواره، اين حركت بزرگ فرهنگي همواره در راه رشد تعالي سير نمايد.انشاءا...