سخنرانی محمد ملازم- مدیر کل تبلیغات دولت

هدف اول ما شناسایی اطلاعاتی کارکردی از روابط عمومی های کشور بود
سخنرانی محمد ملازم- مدیرکل تبلیغات دولت
این جلسه به انگیزه بزرگداشتی باشکوه تشکیل شده است. به‌جاست یادی کنیم از شهدای محترم هیأت دولت؛ شهید رجایی،‌ شهید باهنر،‌ شهید تندگویان،‌ شهید عباس پور،‌ شهید کلانتری،‌ شهید فیاض بخش،‌ شهید نامجو،‌ شهید چمران.
امسال دومین انتخاب روابط عمومی نمونه کشور در شرایطی توسط دفتر تبلیغات دولت آغاز به کار کرد که روابط عمومی در کشور در حال انقراض بود و تلاش بر این بود که با تدوین برنامه هایی مناسب تجدید حیاتی در روابط عمومی صورت گیرد. یکی از برنامه هایی که در رأس فعالیت‌های دفتر تبلیغات دولت قرار گرفت، انتخاب روابط عمومی نمونه کشور بود که در سال قبل در وسعت کم و امسال با گستره‌ای فراگیرتر انجام شد.
دو هدف از انجام این کار دنبال شد. هدف اول ما شناسایی و کسب اطلاعاتی کارکردی از روابط عمومی های کشور بود که اگر نرم افزار لازم را داشتیم آن وقت می توانستیم برای روابط عمومی ها برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کنیم. هدف دوم ایجاد انگیزش و تحرک در روابط عمومی ها بود که البته به هدف خود نیز نزدیک شد. امسال شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در انتخاب روابط عمومی ها بودیم که به 74 روابط عمومی رسید. علاوه بر رشد کمّی، شاهد رشد کیفی در امتیازات روابط عمومی‌ها بودیم. امسال معیار اندازه گیری دقیق تر شده بود. این جا ممکن است این سؤال پیش بیاید که دلیل شرکت نکردن برخی روابط عمومی ها در این جشنواره شاید نداشتن کارایی لازم در نمونه شدن روابط عمومی آنها بوده است،‌ قطعاً این گونه نیست شاید به علت ضیق وقت،‌ روابط عمومی ها فرصت ارسال مدارک لازم را نداشتند و این نشان دهنده عدم کفایت روابط عمومی های دیگر نیست. با همه این مسایل، روابط عمومی رتبه ی اول امسال هنوز با روابط عمومی جهان سوم و نه پیشرفته امروز فاصله زیادی دارد که امیدوارم با استمرار این قضیه حداقل به یک روابط عمومی نسبی جهان سومی دست پیدا کنیم.
لازم است در این فرصت از عزیزانی تشکر کنم که در این مدت از چیزی فرو گذار نکردند و زحماتی را متحمل شدند. خوشحال هستم از اینکه مشکل ها توسط آقای لاریجانی به راحتی حل و با حضور ایشان به کار سرعت عمل داده شد.
در پایان تشکر می‌کنم از جناب آقای امین زاده، همکاران دفتر هماهنگی تبلیغات دولت و دانشجویانی که در ارزیابی ها به ما کمک رساندند و امید دارم به یاری خدا توفیق و پیشرفت روابط عمومی ها روز افزون باشد.