بیانیه هیأت داوران

در عصر حاضر که برخی آن را عصر ارتباطات لقب داده اند هر فرد روزانه زیر بمباران پیام های گوناگون قرار دارد و از راه های مختلفی تغذیه اطلاعاتی می شود و این روند همواره رو به تزاید است. در چنین شرایطی که وسایل ارتباط جمعی بیگانه با ارسال پیام های انحرافی سعی در تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و از این رهگذر، اهداف توسعه طلبانه خویش را دنبال می کنند،‌ روابط عمومی نقش حیاتی و سنگینی را بر دوش دارد،‌ زیرا باید اطلاعات صحیح و دقیق را در اختیار مردم و مسؤولان قرار دهد و خلاء اطلاعاتی موجود را پر نماید. در حقیقت بانی یک سیستم اطلاع رسانی صحیح،‌ منطقی و منظم در جامعه باشد و میان مردم و مسؤولان، ارتباطی منطقی و دو سویه را برقرار نماید. در حقیقت روابط عمومی در این برهه از زمان با بسیج افکار عمومی و عطف آن به خط مقدم کار و کوشش می تواند نقش تاریخی خود را ایفا کند و با آگاهی دادن به مردم و آماده سازی آنان از لحاظ ذهنی و بینشی هم پا با مدیریت مدیران کارآمد، به عنوان مجموعه ای زنده و فعال،‌ اهداف،‌ برنامه ها و فعالیت های خطیر خود را پیوسته با شرایط و اوضاع و احوال روز تطبیق دهد و به تناسب رشد فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی کشور در مسیر رشد و تعالی گام بردارد. بر پایه همین ضرورت ها و با تکیه به گستردگی زمینه‌ی فعالیت های روابط عمومی و نظر به اهمیتی که این عرصه در جهت ایجاد و برقراری تفاهم متقابل میان مردم و مسؤولان بر عهده دارد؛ ستاد سنجش و گزینش روابط عمومی‌های برتر کشور، با هدف ارزیابی توان و امکانات روابط عمومی ها،‌ ایجاد رقابت سالم و سازنده میان آن ها و تقدیر از تلاش ها و زحمات بی شائبه‌ی مدیران و دست اندرکاران روابط عمومی از چند ماه قبل کار خود را آغاز کرد. در چهارمین سال انتخاب روابط عمومی های برتر قریب بر100 روابط عمومی شرکت کرده و در چهار زمینه با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این دوره از گزینش هیأت کارشناسی با صرف بیش از 4000 ساعت زمان، مدارک و منابع ارسالی را در چهار حوزه شامل: پژوهشی و افکار سنجی،‌ مدیریت و ساماندهی و تشکیلات،‌ فعالیت های انتشاراتی و تبلیغاتی و فعالیت‌های ارتباطی‌ طبقه بندی کرد. سپس به بررسی مستندات و مدارک ارسالی در این چهار زمینه پرداخت. حاصل کار در قالب فرم های مشخص و دقیق دسته بندی گردید و نهایتاً‌ ارزش گذاری مقوله ها انجام پذیرفت.‌ در این ارزش گذاری آن چه پیش از هر چیزی در دستور کار کارشناسان قرار گرفت کیفیت فعالیت ها و اهمیت دادن به نوآوری و پرداختن به مسائل بدیع ونیز محتوا و فرم ارائه کار بود. هیأت کارشناسی همچنین با دقت و ظرافت بسیار ارزیابی خود را بر اساس مستندات و مدارک ارسالی به انجام رسانید و در این رهگذر برخی از آثار و مدارک ارسالی را به دلایلی نظیر عدم انطباق زمانی و عدم انتساب سازمانی از گردونه رقابت خارج نمود. نتایج به‌دست آمده از ارزیابی فعالیت‌ها توسط گروه کارشناسی، مجدداً به وسیله هیأت داوران در چندین جلسه مورد بررسی قرارگرفت و پس از تبادل نظر فراوان، رتبه های اول تا سوم هر رشته برگزیده شدند. هیأت داوران ضمن تقدیر از روابط عمومی کلیه‌ی وزارت خانه ها، سازمان ها، بنیادها،‌ نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت ها و مؤسساتی که در این عرصه‌ی رقابتی، حضور یافتند. اعلام می دارد که تنها از طریق مشارکت همگانی و فعال روابط عمومی ها در برنامه های اجتماعی، اقتصادی و ایجاد زمینه تبادل تجربیات می توان به پیشرفت نهاد روابط عمومی در کشور مدد رساند. هیأت داوران هم چنین مراتب تشکر و امتنان خود را نسبت به توجهات، زحمات، کوشش ها و پشتکار مدیرکل محترم دفتر هماهنگی تبلیغات دولت تقدیم می دارد و نیز از تلاش های شبانه روزی موسسه پژوهشی و برنامه ریزی راهبرد دانش که ساماندهی ستاد سنجش و گزینش روابط عمومی های برتر کشور و هیأت کارشناسی را بر عهده داشتند تقدیر می نماید. امید است مجموعه‌ی روابط عمومی ها در سراسر کشور با علاقه هر چه بیشتر و شناخت دقیق مخاطبان و به کارگیری تخصص و تجربه در راه خدمت به جامعه اسلامی موفق و مؤید باشند و مشارکت و حمایت همگانی و تفاهم و اعتماد مردم را برای سازمان های خود به ارمغان آورند.