بيانيه هيأت داوران

به نام خداوند جان و خرد
از ويژگي هاي سازمان ها و مؤسسات بالنده و موفق جهان امروز، گشودگي، اعتماد و اعتقاد متقابل ميان آن ها و مخاطبان و دريافت كنندگان خدمات آن ها و به عبارتي جامعه و مردم است و يكي از وظايف سنگين روابط عمومي ها پديد آوردن مفهومي به نام هم سويي و به عبارتي هم افزايي است.
در حال حاضر روابط عمومي ها سهم بسياري در مشاركت هاي سياسي و اجتماعي دارند و به تدريج اين امر تا حدودي مورد تأكيد و تأييد مسؤولان و مديران قرار گرفته است.

در عصر حاضر كه برخي آن را «عصر ارتباطات» لقب داده اند، هر فرد روزانه زير بمباران پيام هاي گوناگون قرار دارد و از راه هاي مختلفي تغذيه اطلاعاتي مي شود و اين روند همواره رو به تزايد است. در چنين شرايطي كه وسايل ارتباط جمعي بيگانه با ارسال پيام هاي انحرافي سعي در تضعيف نظام جمهوري اسلامي ايران دارند و از اين رهگذر اهداف توسعه طلبانه خويش را دنبال مي كنند،‌ روابط عمومي نقش حياتي و سنگيني را بر دوش دارد،‌ زيرا بايد اطلاعات صحيح و دقيق را در اختيار مردم و مسؤولان قرار دهد و خلاء اطلاعاتي موجود را (كه گاه دشمنان از آن سوء استفاده مي كنند) پر نمايد و در حقيقت باني يك سيستم اطلاع رساني صحيح،‌ منطقي و منظم در جامعه باشد و ميان مردم و مسؤولان، ارتباطي منطقي و دو سويه را برقرار نمايد.
در حقيقت روابط عمومي در اين برهه از زمان با بسيج افكار عمومي و عطف آن به خط مقدم كار و كوشش
مي تواند نقش تاريخي خود را ايفا كند و با آگاهي دادن به مردم و آماده سازي آنان از لحاظ ذهني و بينشي هم پا با مديريت مديران كارآمد به عنوان مجموعه اي زنده و فعال،‌ اهداف،‌ برنامه ها و فعاليت هاي خطير خود را پيوسته با شرايط و اوضاع و احوال روز تطبيق دهد و به تناسب رشد فرهنگي،‌ اجتماعي و اقتصادي كشور در مسير رشد و تعالي گام بردارد.
بر پايه همين ضرورت ها و با تكيه به گستردگي زمينه فعاليت هاي روابط عمومي و نظر به اهميتي كه اين عرصه در راستاي ايجاد و برقراري تفهيم و تفاهم متقابل ميان مردم و مسؤولان بر عهده دارد ستاد سنجش و گزينش روابط عمومي هاي برتر كشور با هدف ارزيابي توان و امكانات روابط عمومي ها،‌ ايجاد رقابت سالم و سازنده ميان آن ها وتقدير از تلاش ها و زحمات بي شائبه مديران و دست اندركاران روابط عمومي از چند ماه قبل كار خود را آغاز كرد.
در اين دوره از گزينش هيأت كارشناسي مدارك و منابع ارسالي را در هشت حوزه (فعاليت‌ هاي مديريتي و آموزشي، فعاليت هاي پژوهشي و تحقيق و افكارسنجي، فعاليت هاي انتشاراتي، فعاليت هاي تبليغاتي و نمايشگاهي، فعاليت هاي ارتباطات رسانه‌اي، فعاليت هاي ارتباطات مردمي، فعاليت هاي سمعي و بصري، فعاليت هاي فرهنگي و ارزشي)‌ طبقه بندي كرد و سپس به بررسي مستندات و مدارك ارسالي در اين هشت زمينه پرداخت،‌ حاصل كار در قالب فرم هاي مشخص و دقيق دسته بندي گرديد و نهايتاً‌ ارزش گذاري مقوله ها انجام پذيرفت،‌ در اين ارزش گذاري آن چه پيش از هر چيزي در دستور كار كارشناسان قرار گرفت كيفيت فعاليت ها و اهميت دادن به نوآوري و پرداختن به مسايل بديع ونيز محتوا و فرم ارائه كار بود.
هيأت داوران همچنين مراتب تشكر و امتنان خود را نسبت به توجهات و هم چنين زحمات وكوشش ها و پشتكار مديركل محترم دفتر هماهنگي تبليغات دولت تقديم مي دارد و نيز از تلاش هاي شبانه روزي مؤسسه پژوهشي و برنامه‌ريزي راهبرد دانش كه ساماندهي ستاد سنجش و گزينش روابط عمومي هاي برتر كشور و هيأت كارشناسي را بر عهده داشتند تقدير مي نمايد.
اميد است مجموعه روابط عمومي ها در سراسر كشور با علاقه هر چه بيشتر و شناخت دقيق مخاطبان و به كارگيري تخصص و تجربه در راه خدمت به جامعه اسلامي موفق و مؤيد باشند و مشاركت و حمايت همگاني و تفاهم و اعتماد مردم را براي سازمان هاي خود به ارمغان آورند.