فراخوان هشتمين جشنواره روابط عمومي هاي كشور

به منظور رشد و ارتقاي روابط عمومي‌ها،‌ همچنين ايجاد رقابت سالم و ارايه الگوي مناسب كاري و فراهم سازي بستري براي قرار دادن روابط عمومي‌ها در مسير انجام وظايف واقعي خود اداره كل تبليغات «هشتمين جشنواره روابط عمومي‌ها» را برگزار مي كند.
روابط عمومي هاي وزارت‌خانه ها و سازمان هاي ملي و روابط عمومي هاي وابسته به آنها كه در سطح ملي فعاليت دارند، همچنين روابط عمومي‌هاي سازمان هاي مستقل منطقه‌اي كه در دو گروه دسته بندي شده اند، مي توانند با توجه به موارد زير در اين گزينش شركت كنند.
1- روابط عمومي هاي ملي: روابط عمومي هايي هستند كه گستره‌ي فعاليت سازمان آن ها در سطح ملي مي باشد مانند وزارتخانه ها و سازمان هاي وابسته به آن ها.
2- روابط عمومي هاي مستقل منطقه اي: روابط عمومي هايي هستند كه گستره‌ي فعاليت سازمان آن ها در سطح يك منطقه خاص جغرافيايي مي باشد،‌ مثل كارخانه ها.
3- هشتمين جشنواره روابط عمومي‌هاي كشور، در برگيرنده ارزيابي فعاليت هاي سال 1378 خواهد بود و در صورتي كه مدارك مربوط به فعاليت‌هاي پس يا پيش از آن مقطع باشد، مورد ارزيابي قرار نخواهد گرفت.
4- مهلت ارسال آثار مربوط به فعاليت ها، حداكثر تا 25 شهريور ماه خواهد بود.
5- فعاليت هاي مورد ارزيابي در سال 1378 شامل رشته‌هاي ارتباطات رسانه‌اي، پژوهشي و افكار سنجي،‌ انتشاراتي،‌ مديريت و ساختار سازماني،‌ آموزش، ارتباطات مردمي،‌ نوآوري و فعاليت ويژه و مقاله‌ي برتر خواهد بود.
6- هر روابط عمومي مي تواند حداكثر دو نمونه از هر فعاليت در هر رشته را براي ارزيابي ارسال كند و در صورتي كه بيشتر از آن ارسال شود، گروه هاي تخصصي دو مورد از فعاليت ها را بطور اتفاقي انتخاب كرده و مورد ارزيابي قرار خواهند داد.
7- به منظور ارتباط مؤثر و بهتر و همچنين رفع نقايص مدارك ارسالي، روابط عمومي ها بايد يك نفر را به عنوان «رابط» يا نماينده معرفي نمايند،‌ در ضمن مدارك ارسالي به روابط عمومي ها عودت داده نخواهد شد.
8- به منظور سهولت در تفكيك و ارزيابي صحيح و دقيق آثار، تأكيد مي شود روابط عمومي ها مدارك مربوط به هر رشته را به صورت مجزا كدگذاري و ارسال نمايند.
روابط عمومي ها در هشت رشته مي توانند آثار خود را به شرح زير به دبيرخانه اين جشنواره ارسال نمايند. ضمناً‌ كارشناسان روابط عمومي ها كه مقالات يا مطالبي را درنشريات به چاپ رسانده اند و يا تحقيقي را در سال 1378 به انجام رسانده اند، مي توانند مقالات يا گزارش هاي تحقيقاتي خود را براي شركت در بخش «مقاله برتر» ارسال نمايند.


كميته هاي ارزيابي آثار روابط عمومي ها
1- انتشارات
در اين رشته نشريه هاي داخلي سازمان (بولتن) و نشريات عمومي يا تخصصي با توزيع برون سازماني كه توسط اداره روابط عمومي انتشار يافته مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.‌
لازم به ذكر است كه اين نشريات بايد مجوز انتشار از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را داشته باشند.

2- آموزش
دوره هاي آموزش و سمينارهاي آموزشي روابط عمومي و انتشار كتاب و جزوه هاي مرتبط با روابط عمومي و مداركي مبني بر اشتراك نشريات تخصصي روابط عمومي براي كاركنان در رشته آموزش جهت ارزيابي مورد نظر
مي باشد.
3- ارتباطات رسانه اي
در اين رشته ارسال دو نمونه از خبر و‌ جوابيه مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت. لازم به ذكر است در صورتي كه روابط عمومي ها خبر و جوابيه هاي چاپ شده در نشريات (بريده جرايد) را ارسال كنند، موارد ارسالي ارزيابي نخواهد شد. (مانند بولتن بريده جرايد).
4- پژوهش و افكار سنجي
در اين رشته ارسال دو فعاليت نظر سنجي و پژوهش هاي فرضيه آزمايشي (تحليل محتوا، تحقيقات كتابخانه اي و پيمايشي) مورد نظرمي باشد. لازم به ذكر است تحقيقاتي كه در بخش هاي ديگر سازمان تهيه شده است از مجموع آثار ارسالي حذف خواهد شد.
5- مديريت و ساختار سازماني
در اين رشته ارسال مداركي در مورد مشخصات نيروهاي شاغل در روابط عمومي همچون: تحصيلات كاركنان، رشته تحصيلي و نوع استخدام، همچنين پست سازماني، دوره هاي آموزشي طي شده و ...، نمودار سازماني، جايگاه سازماني روابط عمومي، چگونگي ارتباط با انجمن هاي روابط عمومي، امكانات و تجهيزات، شرح وظايف و مداركي مبني بر ارايه پيشنهاد و اطلاعات و مشاوره به مديريت بالاي سازمان مورد نظر مي باشد.

6- ارتباطات مردمي
در رشته ارتباطات مردمي دو فعاليت «پاسخگويي» و «نظام دريافت پيشنهادات» مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت. در مورد فعاليت پاسخ گويي ارسال مداركي همچون پاسخ به نامه ها، ستون پرسش و پاسخ در نشريه داخلي،‌ جلسات پرسش و پاسخ،‌ تريبون آزاد و كميت كارها و در بخش نظام دريافت پيشنهادات نيز ارسال مداركي مبني بر جمع آوري پيشنهادات به شيوه هاي مختلف تجزيه و تحليل آنها، طبقه بندي اطلاعات حاصله،‌ ارايه آن به مسؤولان ذيربط،‌ دارا بودن واحد پي گيري،‌ تقدير از پيشنهاد دهندگان و ارزيابي اثر بخشي كل نظام دريافت پيشنهادات مورد نظر مي باشد.

7- نوآوري و فعاليت ويژه
در اين بخش هر روابط عمومي به انتخاب خود يك فعاليت كه در آن به جنبه هاي خلاقيت و نوآوري بيشتر پرداخته شده و از سوي مخاطبان و مسؤولان مورد توجه واقع شده است، براي شركت در بخش نوآوري و فعاليت هاي ويژه به دبيرخانه انتخاب برترين هاي روابط عمومي ارسال خواهد كرد. اين كار ويژه ممكن است در قالب فعاليت هاي ديگر و در رشته اي ديگر مثل ارتباط مردمي هم آمده باشد كه به لحاظ ابتكاري بودن كار، در اين رشته هم ارزيابي خواهد شد.
كميته مربوط به كارشناسان روابط عمومي
8- مقاله برتر
در اين رشته ارسال مقاله هاي علمي و تحقيقاتي انتشار يافته در نشريات توسط كارشناسان روابط عمومي و با موضوع روابط عمومي مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت و هر نويسنده مي تواند حداكثر دو مقاله را براي شركت در اين رشته ارسال نمايد. لازم به ذكر است اين بخش مربوط به كارشناسان روابط عمومي مي باشد كه در نشريات، مقالات و مطالبي را در حوزه روابط عمومي به چاپ رسانده اند.