تبلیغات بازرگانی | معرفی منابع تبلیغات

      بیشتر بازاریابان و مدیران بازاریابی و فروش، از کمبود وقت و فشردگی برنامه‌ها شکایت می‌کنند و در چنین شرایطی، اقبال آنان به کتاب‌ها و مطالبی است که به دور از حاشیه‌پردازی‌های اضافی، در قالب کلماتی روان و ساده، افشره‌ی کلام را در کمترین زمان ممکن در اختیار خواننده قرار دهند. «42 قانون طلایی بازاریابی» کتابی است که این ویژگی را به خوبی رعایت کرده و جدا از کتاب‌های حجیم و پرصفحه در اختیار بازاریابان قرار گرفته است.

     خواننده با مطالعه هر قانون از قوانین ارائه شده در این کتاب، ایده‌ای تازه برای اجرا در عمل پیدا می‌کند.اگرچه هر گاه سخن از بازار و بازاریابی به میان می‌آید، تصور بیشتر مدیران و متخصصان از آن به صورت مجموعه‌ای از اصول پیچیده و فرمول‌ها و تحلیل‌های خاص ریاضی است که تنها گروه خاصی قادر به انجام آن هستند! اما کتاب «42 قانون طلایی بازاریابی» روش‌ها و مفاهیم اولیه‌ی بازاریابی را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را در مسیر ایجاد موفقیت تشریح می‌کند.

    لورا لوول، مؤلف کتاب یاد شده، در بخشی از قانون دوم می‌نویسد: «بازاریابی راهی است که به منظور دریافت پاسخ مثبت، پیام شما را در مورد محصول یا خدمتتان به گوش مشتریان می‌رساند. به عبارت دیگر، بازاریابی راهی است که شما پیام خود را خلق و برای جلب توجه افراد آن را منتشر می‌کنید تا بتوانید مشتریانتان را برای خرید بیشتر متقاعد کنید.» این نویسنده، به نوعی در قوانین 42گانه کتاب خود، روش‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر را بررسی می‌کند و درگاه‌های مناسب با فن‌آوری روز را برای ارائه تبلیغات بهتر و بیشتر به مخاطب ارائه می‌دهد. این درگاه‌ها عبارتند از وبلاگ‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ... که امروزه کاربردهای اقتصادی مناسبی برای آن‌ها تعریف شده است.

    کتاب «42 قانون طلایی بازاریابی» با ترجمه رضا نیاکان و آیدا برادری جمشیدی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است و در 195 صفحه به توصیف این قوانین می‌پردازد که خواندن آن برای علاقمندان به این حوزه خالی از لطف نیست.