برگزاری اولین جلسه ستاد حمایت از تبلیغات کالاهای داخلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی، اولین جلسه ستاد حمایت از تبلیغات کالای داخلی روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه به همت این اداره کل و در محل معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی برگزار شد.

بنا به این گزارش، در این جلسه که به ریاست دکتر سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگان وزارتخانه و سازمانهای دولتی و خصوصی شامل وزارت صنعت،معدن و تجارت، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتاق بازرگانی، سازمان زیباسازی شهر تهران، خانه مطبوعات و انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران برپا شد، راههای تدوین و اجرای برنامه های تبلیغاتی با هدف ارتقای معرفی و فروش کالاهای تولید داخلی مورد بررسی قرار گرفت.

بنا به این گزارش ابتدا دکتر سلطانی فر با اشاره به اهمیت تشکیل کارگره حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی و انجام اقدامات عملی در این زمینه تاکید کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به عزم راسخ دولت برای عملیاتی شدن شعار سال 97 در ابعاد مختلف، از آمادگی مسئولان ارشد و دستگاه‌های مختلف دولتی برای حمایت از طرح‌های مختلف مرتبط با موضوع حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد..

در ادامه دکتر محمد حیدری، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نحوه صحیح حمایت از کالای ایرانی را یکی از مهم ترین مسائل این حوزه در سال جاری عنوان و اضافه کرد: موضوع تبلیغات، با کارکرد خاص خود یکی از مهم ترین ابزارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و خدمات داخلی و شعار سال 97 است.

در ادامه نمایندگان حاضر در جلسه ضمن تقدیر از برپایی این جلسه، هر یک با توجه به شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه و سازمان ذیربط مسائل و مشکلات موجود را بیان کردند و با تاکید بر تمرکز اطلاع رسانی برای کالاهای با کیفیت ایرانی، کاهش محدودیت‌ها و موانع تولید و اصلاح قوانین و مقررات مقرر شد جلسات آتی با دوره زمان کوتاه همراه با دستور جلسه مشخص برگزار شود.


يكشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷