در نشست هماهنگی مدیران کل جدید استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد اقدامات این دفتر را تشریح کرد


در نشست هماهنگی مدیران کل جدید استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد اقدامات این دفتر را تشریح کرد
مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هماهنگی مدیران کل جدید استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه اقدامات و عملکرد این دفتر را تشریح کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مظاهر برادران مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت عملکرد و ارزیابی در سه بعد تعریف می‌شود، اظهار داشت: ما این سه بخش را می‌توانیم به ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ارزیابی عملکرد با پیگیری مستمر توانستیم به عنوان یک فرآیند تصمیم‌ساز مفید، این بخش را در اختیار مدیران دستگاه‌ها قرار دهیم.

مدیر دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در بحث بازرسی همکاران ما نقاط مثبت را بررسی و به دنبال شکوفاسازی آن ها می‌روند، همچنین در بخش شکایات هم می‌خواهیم به حقوق ارباب رجوع رسیدگی کنیم.

برادران با اشاره به بحث ارزیابی، تصریح کرد: هدف از ارزیابی بررسی سیستم است، شورای راهبردی توسعه مدیریت و کارگروه‌های مختلف در جهت بهبود سیستم تلاش می‌کنند و امروز توانسته ایم کارگروه‌های دسترسی آزاد به سیستم و ساماندهی مجوزها را شکل بدهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما روند مجوزگیری است که نیازمند بازنگری است، همچنین هوشمندسازی سیستم یکی از کارهای جدید بوده که در حال انجام است.

مدیر دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در بیان انتظارات خود از استان ها گفت: انتظار داریم استان ها در جهت شفاف‌سازی امور تلاش کنند و فرآیندهایی که ما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند مدنظر قرار گیرد.

برادران توضیح داد: مدیران استانی ما در سمت خود الگوی فرهنگی جامعه هستند و باید دقت بیشتری نسبت به همکاران زیردست خود داشته باشند، با اهالی فرهنگ و هنر هم باید تعامل بیشتر صورت گیرد و از بخش‌های غیردولتی نیز باید حمایت‌های لازم انجام شود.

معاون اداره کل حقوقی فعالیت های این دفتر را تشریح کرد

در ادامه این نشست، سهرابی معاون اداره کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان اهم فعالیت‌های این اداره پرداخت و گفت: یکی از بحث‌های ما مالکیت فکری آثار است که براساس قانون سال ١٣٤٨ مسئول کپی رایت مالکیت، اداره حقوقی است و حقوق هنرمندان و مولفین به ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: براساس این قانون ما موظف هستیم آثاری که به دست ما می‌رسد را ثبت کنیم که از سال ١٣٨٨ به صورت متمرکز این ثبت اثرها انجام می‌شود.

معاون مدیرکل اداره کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در خصوص بخش ثبت، هم اکنون از طریق سامانه و هم از طریق حضوری ثبت آثار انجام می‌شود.

سهرابی یادآور شد: بحث دیگر اداره ما کمیته تنقیح قوانین و مقررات است و براساس قانون تنقیح مقررات مصوب سال٨٩ مجلس شورای اسلامی همه ملزم به اجرای این قوانین هستند، تنقیح جامع قوانین در حال انجام است و این یک واقعیت است که قوانین در کشور بسیار تورم دارد ، از این رو ما قوانین مربوط به سازمان‌های خود را دریافت کرده‎ایم و در حال بازبینی و بررسی نهایی آن هستیم.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام حسینی مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به مجموعه اقدامات و عملکرد دفتر امور مجلس گفت: امروز تعامل خوبی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی وجود دارد و وزیر محترم دو روز در هفته را به مجلسی ها اختصاص داده اند.

دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷