دکتر انتظامی: دولت حامی شفافیت در رسانه‌هاست

انتظامی شعار «شفافیت، صداقت» را تأکیدی بر قانون دسترسی و انتشار آزاد به اطلاعات دانست و آن را در جهت تداوم و تکمیل شعارهای سال گذشته برشمرد.
  نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، صبح امروز دوشنبه، ۱۰ آبان‌ ماه با حضور حسین انتظامی و شماری از اهالی فرهنگ و رسانه برگزار و از پوسترهای پنج گانه این نمایشگاه رونمایی شد.
حسین انتظامی، در ابتدای نشست یاد و خاطره زنده یاد محمدرضا رستمی خبرنگار فقید حوزه فرهنگ و رسانه را گرامی داشت و در ادامه اهالی رسانه و خبرنگاران حاضر در نشست از پوسترهای 5 گانه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات رونمایی کردند.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرایند ثبت نام الکترونیک نمایشگاه مطبوعات که امسال به طور کامل اجرایی شد اشاره کرد و گفت: فرآیند ثبت‌نام الکترونیکی چهار مرحله داشت که در نهایت بیش از 900 رسانه در قالب ۶۲۰ غرفه در بخش‌های مختلف ثبت نام و جانمایی شدند.
معاون مطبوعاتی با اشاره به حضور ۲۳ موسسه مطبوعاتی و ۱۳ خبرگزاری عمومی در نمایشگاه امسال تصریح کرد: در نمایشگاه بیست و دوم نشست‌های حرفه‌ای همچون گذشته برگزار می‌شوند که بخش قابل توجهی از آن بر عهده خود رسانه‌هاست. همچنین میزگردهای دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها همچون سال‌های قبل برپاست و کارگاه‌های مختلفی نیز با حضور استادان به نام روزنامه‌نگاری برگزار می‌شود.
به گفته وی در نمایشگاه امسال تالارهای گفت‌وگو در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) برای حضور مهمانان از رسانه‌های دیگر تعبیه شده است.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات روز جمعه بازگشایی می شود اما افتتاح رسمی آن در روز شنبه 15 آبان صورت می گیرد و به همکاران رسانه ای اعلام شده که تا روز جمعه تمامی فعالیت های مربوط به برپایی غرفه های خود را انجام دهند. در نمایشگاه امسال و در هر روز، یکی از روزنامه ها عهده دار انتشار ویژه نامه نمایشگاه است.
وی با اشاره اختتامیه دوره بیست و دوم نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: مطابق 4 سال گذشته در اختتامیه نمایشگاه امسال نیز از رسانه های برتر در حوزه زبان و ادبیات فارسی ضمن معرفی آنها، تقدیر می شود که انتخاب رسانه های برتر در حوزه های مختلفی همچون روزنامه ها، روزنامه های استانی، روزنامه های ورزشی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال از کتاب «حقوق جهانی ارتباطات» به قلم زنده‌یاد کاظم معتمدنژاد رونمایی می‌شود افزود: در نمایشگاه بیست و دوم همانند سال گذشته انتشار بولتن‌ها بر عهده روزنامه‌ها خواهد بود.
رییس نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات افزود: امسال هم از رسانه‌های برتر با توجه به شاخص‌های اعلام شده تقدیر صورت می‌گیرد که در نمایشگاه سال آینده از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات در سال ۹۵ با برگزاری نمایشگاه‌های عکسی با عناوین «ایران در سالی که گذشت»، «محیط زیست» و «ایران و کره جنوبی» همراه خواهد بود.
انتظامی از افزایش 30 درصدی حضور رسانه ها در نمایشگاه بیست و دوم خبر داد و گفت: به دلیل استقبال بسیار زیاد از نمایشگاه امسال، ستاد نمایشگاه مجبور شد طبقه بالایی نمایشگاه را نیز وارد فعالیت کند و گروه رسانه های سیاسی - اقتصادی در طبقه بالای شبستان مصلی حضور خواهد داشت.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت، صداقت» از ۱۴ تا ۲۱ آبان‌ ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. موسسات مطبوعاتی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند.



سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵