با هدف حفظ و صیانت از زبان و ادب فارسی:1770 تابلوی سردر واحد صنفی تا نیمه مردادماه جاری رصد شد

رصد 1770 تابلوی سردر واحد صنفی با هدف حفظ و پاسداشت زبان و ادب فارسی، از ابتدای سال جاری تاکنون در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام شد و اقدام لازم برای اصلاح این موارد به اجرا درآمد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، از ابتدای سال تا نیمه مردادماه جاری علاوه‌بر بررسی بیگانه یا غیربیگانه بودن عناوین تابلوهای یاد شده، فعالیت‌های دیگری نیز در این خصوص از جمله مکاتبه با مجامع امور صنفی، صدور مجوز برای طرح تابلوی واحدهای صنفی متقاضی، مکاتبه با واحدهای صنفی و اصلاح تابلوهایی که در آن‌ها از اسامی بیگانه استفاده کرده‌اند، همکاری با اداره اماکن ناجا و مکاتبه با سازمان زیباسازی شهرداری‌ها انجام شده است.
در همین ارتباط سامانه‌ اینترنتی «رصد تابلوهای سردر واحدهای صنفی» به منظور تسهیل روند اصلاح تابلوهای سر در اصناف راه‌اندازی شده است و در آن اطلاعات مربوط به واحدهای صنفی شامل مشخصات فردی و تصویر تابلوی اصلاح‌شده سر در صنف،‌ بررسی و در صورت احراز شرایط، مجوز لازم برای آن‌ها صادر می‌شود؛ در صورت مغایرت اصلاحات صورت گرفته با قانون، اقدام لازم برای رفع این موارد صورت می‌گیرد.
ممانعت از تبلیغ واحدهای صنفی که از اسامی بیگانه استفاده کرده‌اند، برگزاری نشست‌های مشترک با حضور کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برای هماهنگی و تعیین رویه اجرای قانون، برگزاری جلسات متعدد با فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سایر سازمان‌های ذی‌ربط در این زمینه، هماهنگی با گمرک و دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از ورود کالاهایی که طرح بسته‌بندی آن‌ها مغایر قانون است و ... از دیگر فعالیت‌هایی است که در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با هدف اجرای قانون اجرا شده‌ است.


دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵