در دومین روز از همایش کارشناسان تبلیغات و مطبوعات برگزار شد: نشست تشریح کارکردهای سامانه رصد سر در واحدهای صنفی

سامانه رصد سردر واحدهای صنفی، با حضور معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و مسوولان تبلیغات در همایش کارشناسان مطبوعات و تبلیغات راه اندازی و کارکردهای آن به منظور استفاده صحیح کارشناسان و مسوولان ذی ربط تشریح شد.
این سامانه، بر اساس اصل 15 قانون اساسی در خصوص پاسداشت و صیانت از خط و زبان فارسی و به منظور اجرای قانون منع به کارگیری عناوین، اصطلاحات و اسامی بیگانه که در سال 1375 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است وهمچنین مبنی بر خواست مراجع و مراکز ذی‌ربط  از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی طراحی و در سال 1393 به بهره برداری رسید.
بهینه شدن فعالیت‌ها در خصوص اجرای قانون، نظارت بر فعالیت ستادهای استانی، کاهش خطاها در اجرای قانون ، تهیه شناسه و بانک اطلاعاتی از اصنافی که تابلوی آن‌های مغایر با قانون است، جلب رضایت ارباب رجوع این حوزه و کم کردن مراجعه به ستادها، حذف روش های سنتی پرونده‌سازی برای هر واحد صنفی، سرعت عمل بیشتر کارکنان شاغل در این حوزه، تحت شبکه بودن این سامانه و امکان ارایه گزارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجع ذی‌ربط و امکان دسترسی مستقیم واحدهای صنفی به سامانه برای انجام امور مربوطه از مهم‌ترین مزایای این سامانه به شمار می‌رود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
با به کارگیری این سامانه، اطلاعات مربوط به واحدهای صنفی بررسی شده و در صورت احراز شرایط لازم و قانونی، مجوز لازم صادر می شود و در صورت مغایرت اطلاعات و بروز تخلف از سوی واحد صنفی، موارد تخلف در سامانه ثبت و اخطارهای لازم برای رفع تخلف به واحد صنفی و سایر مراجع ابلاغ می شود.
شایان ذکر است، کارگاه های آموزشی مربوط به تشریح کارکردهای سامانه رصد سر در واحدهای صنفی با حضور کارشناسان تبلیغات در پایان این نشست برگزار شد.
همایش دو روزه کارشناسان تبلیغات و مطبوعات، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 خردادماه جاری در تهران برگزار می شود.

 


پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴