در جمع مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی شهر مشهد مطرح شد: تأکید برفعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در چارچوب قانون

نشست مسؤولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مشهد با مدیران مسؤول کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، با هدف «آشنایی و تبیین روش‌های نوین تبلیغات با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات خاص و عمومی» روز پنج‌شنبه 17 اردیبهشت ماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.
"تبیین نقش فرهنگی مدیران مسؤول کانون‌های آگهی و تبلیغاتی"، "تببین و رعایت قوانین عمومی و خاص تبلیغات در برنامه‌های تبلیغاتی"، "تلاش برای تحقق اهداف فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله رشد فضایل اخلاقی، استقلال فرهنگی کشور، رواج فرهنگ و هنر اسلامی" و "اعتلای آگاهی‌های عمومی" از جمله موارد مطرح‌شده در این نشست بود که مورد بررسی قرار گرفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس در این جلسه با تأکید بر حساسیت فعالیت‌های کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تصریح کرد:‌ "تبلیغات تجاری به دلیل تنوع و گستردگی محصولات، دارای آثار مثبت و منفی بسیاری است و باید تلاش شود تا از آثار منفی این نوع تبلیغات اعم از ترویج مصرف‌گرایی و تمایل به تجمل‌گرایی کاسته شود. تبلیغاتی مفید و ارزشمند است که ضمن رعایت قوانین و مقررات، منطبق با عقاید مذهبی، هنجارهای اجتماعی و ارزش‌های جامعه اسلامی باشد."
در پایان این نشست، مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی شهر مشهد، پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را با مسؤولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر در میان گذاشتند. 
گفتنی‌است، هم‌اکنون 489 کانون آگهی و تبلیغات  در شهر مشهد و 664 کانون در سراسر استان خراسان رضوی دارای مجوز و فعال هستند.


سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴