تبلیغ مکملهای غذایی و دارویی در رسانههای عمومی ممنوع است
شرکتهای دارویی میتوانند مکملهای دارویی و غذایی خود را در مجلات و نشریات اختصاصی پزشکی، کنفرانسها، کنگرهها، سمینارها و سایر فضاهای پزشکی تبلیغ کنند؛ اما تبلیغ این مکملها در رسانههای عمومی ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، ایفدونا، دکتر امیر حسین جمشیدی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر اظهار داشت: "در واقع پزشک است که باید تصمیم بگیرد مکملها در کجا و توسط چه کسی مصرف شوند و ضرورتی برای پرداختن به این موضوع در اذهان عمومی وجود ندارد؛ تبلیغات نباید مردم را ترغیب به استفاده خودسرانه از این محصولات کنند."
جمشیدی در بخش دیگری درباره مقایسه تبلیغ مکملهای دارویی غذایی و محصولات غیر مفید تصریح کرد: "بحث مکملهای دارویی با مواد غذایی متفاوت است، چرا که مکمل، شکل دارویی دارد و نباید خودسرانه مصرف شود. اما مفید نبودن یک محصول حتما به معنای مضر بودن آن نیست، اگر وزارت بهداشت تشخیص میدهد که محصولی مضر است و هیچ جنبه مثبتی ندارد، اصلا برای تولید، توزیع و تبلیغ آن مجوز صادر نمیکند."
يكشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳