مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی: بزرگترین هدف ما هویت‌بخشی به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی است

نشست مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با نمایندگان تشکل‌ها و رسته‌های مختلف شغلی حوزه تبلیغات این استان صبح روز دوشنبه 6 بهمن ماه جاری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.
بررسی مشکلات مربوط به تبلیغات محیطی، آگهی‌نامه‌های استان اصفهان و طرح مشکلات صنفی و تشکل‌های آن‌ها و همچنین فعالیت غیرمجاز افراد فعال در حوزه تبلیغات از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود که حاضران راه‌کارهایی برای حل این مشکلات مطرح کردند.
در ادامه پس از اتخاذ تصمیم‌های مقتضی، مقرر شد دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نتایج حاصل از اجرای این تصمیم‌ها را پیگیری کند.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت هویت‌بخشی به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی عنوان کرد: "تشکیل سازمان نظام تبلیغاتی به صورت یک تشکل قانونی در حال پیگیری است و تشکیل این سازمان که حافظ منافع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، است می‌تواند بسیاری از مشکلات این مجموعه را حل کند."
وی تصریح کرد: "بزرگترین هدف ما هویت‌بخشی به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی است و این وظیفه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ است که خلاءهای قانونی در مسیر انجام فعالیت‌های تبلیغاتی را پیدا کرده و برای رفع آن‌ها کوشش کند."
حجتی خاطر نشان کرد : "انجام امور و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند وجود فضایی آرام است؛ در یک فضای غیرآرام، امکان اینکه تفکر به عرصه ظهور برسد، وجود ندارد. همة ما برای فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی مناسب و مؤثر باید در چارچوب قوانین حرکت‌کنیم و در این عرصه تصمیم‌ساز باشیم و با اتخاذ تصمیم‌های مناسب در این زمینه گام برداریم ؛ چراکه مجری قانون، خود موظف به رعایت قانون است."
وی با ابراز امیدواری درباره حصول هم‌افزایی بیشتر و نتایج بهتر در سایه برگزاری نشست با کانون‌های آگهی و تبلیغاتی اظهار داشت: "کارکانون‌های آگهی و تبلیغاتی صرفاً کار بازرگانی، اقتصادی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیست، کانون‌ها فرهنگ‌ساز هستند و با نوآوری و به کارگیری مفاهیم و تفکرات فرهنگی و تبلیغاتی فرهنگ‌سازی می‌کنند."


چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳