نخستین همایش مدیران کانونهای آگهی و تبلیغاتی در استان مازندران برگزار شد
نخستین همایش مدیران کانونهای آگهی و تبلیغاتی استان مازندران با حضور امام جمعه شهرستان بابلسر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران، فرماندار و اعضای شورای شهر بابلسر، رؤسای ادارات مربوطه، رییس اداره نظارت بر کانونهای آگهی و تبلیغاتی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی و مدیران، اساتید، کارشناسان و صاحبنظران حوزه تبلیغات این استان دوشنبه 28 مهرماه سال جاری در تالار میزبان شهر بابلسر برگزار شد.
این همایش با هدف شناسایی ظرفیتهای تبلیغاتی استان مازندران، بحث و بررسی پیرامون مسایل و آسیبهای کانونهای آگهی و تبلیغاتی استان، ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین تبلیغات و همچنین ارتباط امور مربوط به کانونها با سایر دستگاههای اجرایی مانند شهرداری و راهداری برگزار شد.
حجتالاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران در این همایش با اشاره به نقش فرهنگساز کانونهای آگهی و تبلیغاتی در کنار سایر رسانهها اظهار داشت: "انتظار ما از کانونهای تبلیغاتی، نقشآفرینی آنها بر اساس قوانین و موازین نظام جمهوری اسلامی ایران است. به کارگیری واژگان فارسی، استفاده از الفاظ سنتی و پوشش برنامهها به مناسبتهای مختلف مذهبی، ارتباط با کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آشنایی با قوانین تبلیغات کشور از جمله وظایف کانونهای تبلیغاتی است. کانونهای آگهی و تبلیغاتی باید بر اساس جایگاه و شأن مردم ولایتمدار استان و بر اساس نامگذاری سال جاری – اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی- به شکل هماهنگ و مناسب فعالیت کنند."
وی در ادامه از وجود 30 هزار متر مربع فضای تبلیغاتی در استان مازندران خبر داد و افزود: "در حال حاضر 455 کانون تبلیغاتی در استان مازندران فعالیت میکنند."
در بخش دیگری از این همایش، مسعود اسعدی رییس اداره نظارت بر کانونهای آگهی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون برای حدود 7 هزار کانون تبلیغاتی در کشور پروانه فعالیت صادر شده است، گفت: "حدود نیمی از آنها بهطور مستمر و پویا در حال فعالیت هستند و در این کانونها به طور متوسط برای 10 تا 15 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است. "
وی معیار ارزیابی کانونهای تبلیغاتی را اخلاق حرفهای دانست و عنوان کرد: " توجه به بُعد فرهنگی تبلیغ باید نسبت به بُعد اقتصادی آن بیشتر باشد؛ هیچگونه فعالیت تبلیغی نباید بدون مجوز صورت گیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس ماده 19 آییننامه "تأسیس و نظارت بر نحوه فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی" از فعالیت مراکز تبلیغاتی که بدون مجوز کار میکنند، جلوگیری خواهد کرد."
در بخش دیگری از همایش یاد شده مهرداد ضیابری، استاد دانشگاه مازندران و از صاحبنظران حوزه تبلیغات و بازاریابی با اشاره به اهمیت تبلیغات در علم بازاریابی در دنیای امروز اظهار داشت: "در بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا، محور اصلی بیشتر پژوهشهای محققان دوره ارشد و دکتری در حوزه بازاریابی در مورد تبلیغات و روانشناختی مشتری است؛ بهرغم چنین توجهی، علم تبلیغات در کشور ما مغفول مانده است و این در حالی است که دستاندرکاران امر تبلیغات باید علوم روانشناسی، جامعه شناسی، مردمشناسی و مدیریت ارتباطات را بدانند."
همچنین در این همایش، نشستی با حضور معاون استاندار و برخی مسؤولان و نمایندگان سازمانهای مرتبط با امر تبلیغات مانند شهرداری، راهداری، صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد و در آن شرایط صنفی کانونها و همچنین امور تبلیغات محیطی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳