در پی تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان:مرجع صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان مشخص شد

آیین‌نامه اجرایی ماده 25 قانون پیش‌فروش ساختمان در جلسه‌‌ی 7خردادماه هیأت وزیران تصویب و در پی آن وزارت راه و شهرسازی مرجع صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان شد.

بر اساس تصویب‌نامه هیأت وزیران، مواد 19 و 20 این آیین‌نامه به نحوه صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان می‌پردازد که بر اساس آن، ‌وزارت راه و شهرسازی مرجع صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش است و صدور مجوز انتشار آگهی بر اساس دستورالعملی است که ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه توسط وزارتخانه یاد شده، تهیه خواهد شد.

همچنین بر اساس آیین‌نامه، رسانه‌های جمعی برای انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان مکلفند مجوز انتشار مربوط را از درخواست‌کننده آگهی مطالبه و شماره، مشخصات و اطلاعات مندرج در مجوز و مرجع صادرکننده مجوز را در متن آگهی قید کنند.

شایان ذکر است بر اساس ماده 21 آیین‌نامه یاد شده،‌ وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی موظفند با همکاری سازمان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ثبت اسناد و املاک کشور به منظور آشنایی و آگاهی مردم از مقررات و الزامات قانون، آیین‌نامه و نحوه اجرای آن را به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.


يكشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳