ایجاد هماهنگی و همخوانی در تبلیغات شهری با ایجاد برنامه تبلیغاتی در شهر قم

با ایجاد برنامه تبلیغاتی ویژه قم، هماهنگی و همخوانی در تبلیغات شهری بیشتر خواهد شد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید براینکه شهر قم نماد ارزش‌ها و تفکر شیعی است، اظهار داشت:" شهر قم با توجه به شاخصه‌های مذهبی و علمی آن، برای آن که به عنوان یک نماد در حوزه فرهنگ، اندیشه و دین مطرح شود، نیاز به یک برنامه تبلیغاتی دارد." 
وی با اشاره به وجود اصطلاح برنامه تبلیغاتی در فهرست خدمات بسیاری از فعالان تبلیغات و کانون های تبلیغاتی، گفت:" برنامه تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چند جانبه، برنامه‌ریزی شده، مداوم و مرتبط با یکدیگر، با هدف  مشخص برای مخاطب خاص است که باید اهداف تبلیغات را به وضوح بیان نماید."
توکلیان رنگ فیروزه‌ای را رنگ پیشنهادی برای شهر قم دانست و افزود:"در شهر قم به جهت قدمت تاریخی و بهره مندی از معماری ایرانی- اسلامی‌اش، به ویژه وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه و امامزادگان، می‌توان رنگ آبی فیروزه‌ای را ، به عنوان رنگ و نماد این شهر برگزید و از آن در تمامی تبلیغات سطح شهر استفاده نمود و بدین واسطه هماهنگی و همخوانی را در سطح تبلیغات سطح شهر به وجود آورد."
وی با بیان اینکه حتی نوع قلم به کار رفته در تبلیغات نیز می‌تواند در قالب این برنامه به صورت واحد  باشد،گفت: "عنوان و کلمه قم نیز می‌تواند با طرحی زیبا در تمامی تبلیغات‌، یک شکل شده و به صورت طرح ملی و حتی بین‌المللی ثبت شود که طراحی و برنامه‌ریزی این موضوع و برنامه تبلیغاتی آن در دست اقدام است."




چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲