معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:توسعه آموزش و تقویت مراکز آموزشی رسانه از سیاست های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سخنان را در مراسم اختتامیه دوره های آموزشی خبرنگاری انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران که عصر روز سه شنبه 5 آذر در تالار رضوان سازمان صدا و سیما برگزار شد، ایراد کرد.
دکتر انتظامی در این مراسم  تاکید کرد:" توسعه آموزش و تقویت  مراکز آموزشی از سیاست های معاونت  امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته این معاونت نمی خواهد رقیب بخش آموزش باشد، بلکه در صدد تقویت مراکز آموزشی است."
انتظامی با بیان اینکه در همه صنوف و مهارتها چیزی به عنوان رتبه بندی و رنکینگ وجود دارد و آموزش مقدمه این اتفاق است، گفت:" یکی از بحثهای مهم در این حوزه، تقویت آموزش و مهارت افزایی است و تاکید بر این موضوع می تواند منجر به یک جهش در فضای رسانه ای شود."
این مقام مسئول در حوزه مطبوعات با تاکید بر امنیت شغلی برای خبرنگاران گفت:" در موضوع امنیت شغلی، سرمایه خبرنگاران داشته های خود آنهاست و همین است که کارفرماها را به آنها وابسته می کند نه بالعکس. آموزش به ما هویت صنفی می دهد متاسفانه هویت صنفی رسانه ای به دلیل همسایگی این نوع کار با حوزه های دیگر از جمله سیاست همیشه تحت شعاع آن حوزه ها قرار گرفته است."
وی با ابراز خشنودی از برگزاری دوره آموزش خبرنگاری توسط یک نهاد صنفی گفت: "این اقدام از این جهت مهم است که به تقویت نهادهای صنفی که به طور طبیعی از دولت سالاری جلوگیری می کنند، می انجامد. یکی از سیاستهای دولت، تقویت نهادهای مدنی است. به عبارت دیگر آنچه در غالب تصدی گریهای دولتی متداول شده است، قابل واگذاری به مردم است."



چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲