وقتی کارشناسان تبلیغات استانها از بررسی و بازآموزی قوانین در نهمین همایش میگویند (قسمت سوم)
"یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر درباره ساماندهی وضعیت تبلیغات، بهروزرسانی ضوابط و مقررات و رفع موانع قانونی موجود در عرصه تبلیغات است و برای ارائه خدمات مطلوب و هدایت تبلیغات کشور به مجاری صحیح، اطلاع دستاندرکاران این عرصه از جدیدترین تغییرات قوانین و مقررات، ضروری به نظر میرسد. برگزاری چنین همایشهایی، امکان بهروزرسانی اطلاعات صحیح و جدید را به کارشناسان استانی و مسئولان میدهد."
عبدالحمید انصاری، نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور، در هفتمین همایش «کارشناسان تبلیغات استانها» در حالی درباره انسجام قوانین و مقررات حوزه تبلیغات سخن میگفت که اهتمام برای تدوین نسخه جدید و به روز کتاب قوانین و مقررات با هدف به روزرسانی ضوابط تبلیغات با سرعت بیشتر در دستور کار قرار گرفته بود. حال در نهمین همایش «کارشناسان تبلیغات و معاونان فرهنگی» بازآموزی و بررسی قوانین و مقررات پس از تدوین و انتشار تازهترین نسخه کتاب قوانین و مقررات به روز شده تبلیغات، به عنوان یکی از محورهای اصلی در نظر گرفته شده است.
بازآموزی قوانین و مقررات تبلیغات، گامهای گذشته را مستحکم میکند
سعید فرجی رئیس اداره فرهنگی، مطبوعاتی و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در روزهای نزدیک به برگزاری نهمین همایش معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات سراسر کشور میگوید: "بحث، بررسی و بازآموزی راهکارها و قوانین تبلیغات در همایش پیش رو، حرکتی رو به جلو خواهد بود که گامهای گذشته را مستحکم میکند و شرایط خوبی را برای کسب مهارت متصدیان تبلیغات در به کارگیری بیشتر قوانین فراهم میکند."
مونا عسگریانی، کارشناس تبلیغات استان خراسان شمالی نیز دراین باره میگوید: "بررسی و بازآموزی موضوع تبلیغات و قوانین آن در همایش پیش رو با حضور کارشناسان و معاونان فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ این مهم با توجه به تجربههای متفاوت کارشناسان و متصدیان امر تبلیغات، زمینه به اشتراک گذاشتن تجارب هر یک از عزیزان را فراهم میکند که به پیشبرد اهداف سازمانی کمک خواهد کرد. همچنین آموزش مجدد این قوانین و مقررات، موجب تکرار و تمرین بیشتر کارشناسان برای رسیدگی هر چه بهتر به امور از مجرای قانونی آن است."
همایش کارشناسان تبلیغات، پلی ارتباطی بین کارشناسان و کانون های تبلیغاتی است
پیشکاری، کارشناس تبلیغات استان زنجان نیز در روزهای باقیمانده تا برگزاری نهمین دوره همایش کارشناسان تبلیغات و معاونان فرهنگی اظهار میکند: "برگزاری همایش کارشناسان میتواند به عنوان پل ارتباطی بین کارشناسان و کانون های تبلیغاتی محسوب شود و هر قدر میزان آشنایی این عزیزان با قوانین، دستورالعملها و آییننامه های اجرایی که در این همایش بازآموزی می شود، بیشتر باشد، به طبع جریان امور سریعتر، موانع و مشکلات کمتر و بازدهی و خروجی کار بیشتر خواهد بود."
وی در بخش دیگری از سخنان خود میگوید: "بهتر است دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به منظور اطلاع کارشناسان تبلیغات از رویدادها، آییننامهها و دستورالعملها، به صورت مستمر، آخرین اطلاعات و مطالب موجود در این زمینه را در اختیار کارشناسان قرار دهد."
ضرورت حضور دستگاههای مرتبط با حوزه تبلیغات در «همایش معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات» بررسی شود
مسگرانی، معاون فرهنگی اداره کل استان خراسان رضوی نیز با اشاره به اهمیت وجود و به کارگیری قوانین و مقررات بهروز در حوزه تبلیغات اظهار داشت: "خوب است که در همایشهایی از این دست به میزان آشنایی و مهارت کارشناسان و متصدیان تبلیغات به قانون و اِعمال آن، بیش از پیش توجه شود، مهارتهایی که به شناخت و دقت بیشتر این افراد میانجامد."
وی تصریح کرد: "بدیهی است که بازآموزی قوانین و مقررات میتواند حرکت در مسیری صحیح را برای تبلیغات کشور فراهم کند و این در حالی است که رفع سوالات و نقاط مبهم و تعامل با دستگاههای مرتبط با تبلیغات در این همایش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و جا دارد بیش از پیش به آن توجه شود."
قانون؛ بستر شکوفایی اهداف سازنده تبلیغات
قانون بستر شکوفایی هر فعالیتی است که میتواند اهدافی سازنده را به همراه داشته باشد. معصومه قشمی، کارشناس تبلیغات استان کرمان با اشاره به این نکته، درباره بررسی و بازآموزی ضوابط و مقررات تبلیغات در همایش نهم میگوید: "رویکرد اصلی این همایش، تقویت راهکارهای دستیابی به اجرای صحیح و مناسب قانون است، بنابراین انتظار داریم در همایش در کنار بهرهگیری از تجارب کارشناسان و متصدیان استانها به رفع برخی شبهات که میتواند آسیبی جدی در عرصه تولیت تبلیغات به همراه داشته باشد، پرداخته شود."
وی در ادامه با اشاره به این که ارتقای دانش و مهارت جز با آموزش مستمر محقق نمیشود، میافزاید: " برگزاری دورههای تخصصی مناسب و استمرار در برپایی کارگاههای تعلیمی، میتواند حرکت در مسیری صحیح را شکل دهد. به همین علت لازم است همایش با تأکید و تکیه بر این هدف، در بستری سازنده تداوم داشته باشد."
این مطلب، بخشی از مجموعه گزارشهایی است که سعی دارد به نظرات اکثر کارشناسان تبلیغات و معاونان فرهنگی درباره برپایی نهمین همایش «کارشناسان تبلیغات و معاونان فرهنگی» بپردازد، از این رو، در گزارش بعدی نیز به بررسی سخنان و نظرات کارشناسان و معاونان فرهنگی استانها خواهیم پرداخت که میتوانید به زودی از همین پایگاه اطلاع رسانی آنها را مشاهده و مطالعه کنید.
در این رابطه میخوانید:
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲