صورتجلسه سومین نشست ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص)

دستور جلسه:
ــ تثبیت برگزاری مراسم قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول (ص) در نماز جمعه روز هفدهم اسفند ماه
ــ بررسی راهکاری مناسب برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و انعکاس این رویداد
در ابتدای جلسه و پس از قرائت آیاتی از کلام‌ا... مجید، آقای علیرضا کریمی از مجموعه اقدامات به عمل آمده در خصوص تهیه ابلاغیه به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کمیته استانی، پیگیری درخواست پخش زیرنویس و تیزر تبلیغاتی از سازمان صداوسیما، پیشنهاد درج مطالب و اطلاعاتی به صورت ویژه در جراید و مطبوعات کشور به معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی خبر داد.
در ادامه بحث آقای حاجی نیز از برگزاری جلسه با حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه و هماهنگی در خصوص امکان برگزاری مراسم در محل مصلی نمازجمعه تهران و شهرستان‌ها، امکان حضور مقام معظم رهبری در نمازجمعه17 اسفند ماه و هماهنگی با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و شهرستان‌ها برای همراهی با دستگاه‌های اجرایی در این خصوص خبر داد.
در ادامه جلسه آقای عباسی‌فر مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به امکان چاپ زیارت‌نامه در آن سازمان از اعضای ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) برای حضور در این سازمان و برگزاری جلسه با ریاست سازمان برای استفاده بهتر و بیشتر از امکانات سازمان اوقاف دعوت به عمل آورد.
آقای احمدی نماینده ستاد مرکزی راهیان نور هم در ادامه بحث از ظرفیت مناست کاروان‌های اعزامی این ستاد به مناطق جنگی برای انجام این کار خبر داد و گفت: در این خصوص ابلاغیه‌ای صادر شده است که کاروان‌ها در این روز در مراسم نمازجمعه و قرائت زیارت‌نامه شرکت کنند و همچنین ستاد راهیان نور در استان‌ها نیز برای هماهنگی با ستاد اجرایی آمادگی کامل دارند.
آقای حیدری‌پور رییس فرهنگسرای خاتم نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری ارایه کرد و گفت: برای بحث تبلیغات شهری و امکان استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده است و همچنین امکان تهیه بسته‌های فرهنگی برای اهدا به خانواه‌ها نیز در دست بررسی است.
در ادامه جلسه آقای طلایی از معاونت فرهنگی بسیج ادارات و سازمان‌ها نیز از آمادگی کامل وزراتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای اجرای برنامه قرائت زیارت‌نامه در روز چهارشنبه86.12.15 در محل نمازخانه ادارات خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی نسب رییس حوزه ریاست شورای سیاستگزاری نمازجمعه نیز در ادامه بحث از آمادگی کامل ستاد برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور برای همراهی و اجرای این مراسم خبر داد و گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور برای این کار آماده و توجیه شده‌اند و از ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) خواست تا بحث تبلیغات در محل مصلی نمازجمعه جدی گرفته شود و تابلوهای اطلاع‌رسانی دو هفته قبل از مراسم در محل نصب شود تا مردم از این مراسم آگاه و مطلع شوند.
حجت‌الاسلام والامسلمین صحت ‌قول نیکی مشاور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز از ابلاغ این سازمان به هیئات مذهبی سراسر کشور برای حضور جدی در مراسم خبر داد و برای تقویت حضور مردم در مراسم قرائت‌ زیارت‌نامه از ستاد برگزاری خواست تا با مراجع تقلید و افراد صاحب‌نظر مذاکره و از آن‌ها کمک گرفته شود.
در پایان جلسه حاضران با بحث و بررسی مجدد پیشنهادها و امکانات موجود، تصمیمات زیر را اخذ کردند؛
ــ انتخاب یک شعار واحد برای ترغیب و تشویق مردم برای حضور در مراسم
مانند:« همه با هم به زیارت رسول‌ا... برویم» السلام علیک یا رسول‌ا...
ــ بررسی سایر اماکن مذهبی مانند امامزاده‌ها، مساجد و... برای اجرای مراسم( سازمان اوقاف)
ــ تنظیم و تدوین دستورالعمل اجرایی برای ائمه جمعه سراسر کشور
ــ استفاده بهینه از ظرفیت‌های تبلیغی اماکن عمومی مانند مترو، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، مبادی ورودی شهر، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی و...
ایجاد 5 پایگاه ثابت در مناطق جنگی( فکه، دوکوهه، شلمچه، فاو و دهلاویه) و انجام مراسم قرائت زیارت‌نامه در این اماکن توسط کانون‌های راهیان نور در روز17 اسفند که مصادف است با سالگرد شهادت شهید همت و سالروز عملیات خیبر( ستاد راهیان نور)
ــ برگزاری جلسه اعضای ستاد با دکتر چمران رییس شورای عالی استان‌ها پس از22 بهمن
ــ برگزاری جلسه اعضای ستاد با آقای مصلحی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه
ــ برگزاری جلسه اعضای ستاد با حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه
در پایان مقرر شد جلسه آینده روز شنبه مورخ86.11.13 ساعت10 صبح در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با حبضور اعضای ستاد برگزار شود
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶