پیام معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ششمین سالگرد شهدای رسانه

هجرت، طریق مؤمنانی است که برای وصال معبود خویش از دیگران سبقت می جویند و شهادت، شکوهمندانه ترین مرگی که هر مجاهد راه حق با آن به زندگی پس از مرگ، زیبایی و جمال می بخشد.
پانزدهم آذرماه هر سال، یادآور عروج حق جویانی است که در نگارش خبر از خون خویش مایه نهادند و در عرصة بلند روشنگری و اطلاع رسانی، پیام آور خونهای پاک خویش شدند.
کوله بار شرف مبتنی بر مسؤولیت انسان الهی را بر دوش نهادند و بر بال هجرت که میراث پیام آوران حضرت حق است، به اعلی علیین پر کشیدند.
شهادت خبرنگاران آرمانخواه، عدالت طلب و حقیقت سرشت ایران اسلامی در سانحه سقوط هواپیمای C-130 عطر آگاهی و روشنایی را در مشام ابدیت، جاودانه و بانگ بلند دفاع از آرمانها و ارزشهای الهی را در  رفیع ترین قلل عشق انسان به پروردگار فریاد کرد.
آنان، به شهادت خویش، چراغ حقیقت را در وجدان تاریخ بر افروختند و بر حق جویی و حق گویی خویش در سطر سطر اخبار و تحلیل های خود گواه آوردند.
همزمانی این سالگرد خونین با عاشورای حسینی نیز، ترجمان عزم آن پیام آوران در افشای راز خونینی است که رنگ سرخ را معیار زندگی راستین و شهادت را مبدأ تاریخ عشق برگزید. آنان به تأسی از مولای خویش، راز مرگ را گشودند. نامشان آبهای جهان را طوفانی کرد و خوابهای سلطه گران را بر هم زد تا همچون راست قامتان عاشورا و کربلا در گذرگاه تاریخ بایستند و با جامی از فرهنگ، بشریت رهگذار و هر آن کس را که تشنة حقیقت است، از کلام خود بیاشامند.
والسلام
محمدجعفر محمدزاده
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی


شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰