وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:جشنواره بین الملی امام رضا (ع) الگویی برای سایر جشنواره ها است

    وزیر فرهنگ و ارشاد اســــلامی با بیان اینکه جشنواره بین الملـــــلی امام رضا (ع) با گذشت 9 دوره ،‌به الگویی ارزشمند برای سایر جشنواره ها تبدیل شده ، ابراز امیدواری کرد این جشنواره در دهمـــین دوره خود فراگیر تر ومتنوع تراز گذشته برگزار شود.
     'سید محمد حسینی' روز شنبه مورخ 5/9/90در نشست اعضای شورای سیاستگذاری و برنامـــــه ریزی دهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا ع) که در محل این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از دســـــت اندرکاران برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع)،سیاست‌های کلی مشخص شده در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری را برشمرد.
      وی اظهار داشت:" در این جلسه بحث دانشنامه امام رضا (ع) مطرح شده که باید آماده شود، همچنین برنامه‌های استان‌ها که در دهه کرامت باید مورد توجه قرار گیرد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که به تصویب اعضا رسید و  برای هر استان حداقل یک محور در نظر گرفته شده است."
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از توسعه کمی و کیفی بخش بین الملل در این دوره جشنواره امام رضا ع) خبر داد و گفت:" برنامه های این جشنواره در 35 کشور جهان درحدود 65 نقطه از جهان اجرا خواهد شد. "
     حسینی خاطر نشان کرد:" این جشنواره در آغاز دهه کرامت از قم شروع و برنامه ویژه‌ای نیز در طول این دهه در شیراز برگزار می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد. "
      به گفته حسینی در شلمچه هم برنامه‌هایی متنوع تر از دوره‌های قبل اجرا می شود و در مجموع با برنامه‌ریزی صورت گرفتـــــه پیش بینی ما این است که دهمین دوره این جشنواره بسیار باشکوهتر از سایر دوره ها برگزار شود.
     عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:" هرچه بتوانیم از ایده ها و برنامه های گوناگون بهره بگیریم قطعا در برگزاری این جشنواره شوق ،اشتیاق و معرفت مردم به زیارت و شخصیت امام رضا(ع) چند برابر خواهد شد بر این باوریم که با برپایی برنامه های متنوع و جدید در زمینه های مختلف در راستای شخصیت آن حضرت ،در کنار افزایش معرفت زائران امام رضا(ع) ،زمینه آشنایی هرچه بهتر و بیشتر آنان با معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فراهم خواهد شد. "
    در ادامه این نشست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی از مروجان فرهنگ رضوی تجلیل شد.
      گفتنی است اولین جلسه نشست اعضای شورای سیاستگذاری دهمین دوره جشنواره بین المللی رضوی امام رضا(ع) روز شنبه مورخ 5/9/90 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،استاندار خراسان رضوی ،معاونین وزیر ارشاد و جمعی از اعضای این شورا در محل این وزارتخانه برگزار شد.




يكشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۰