اختصاص جایزه و قرعهکشی بدون تضمین کافی در تبلیغات، از مصادیق ادعاهای خلاف واقع است
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:
اختصاص جایزه و قرعهکشی بدون تضمین کافی در تبلیغات، از مصادیق ادعاهای خلاف واقع است
علیرضا کریمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اختصاص جایزه و قرعهکشی بدون تضمین کافی در تبلیغات را از مصادیق ادعاهای خلاف قانون دانست.
وی با استناد به بند "ت" از ماده 12 آئیننامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی گفت:" طبق این قانون، ذکر ادعاهای غیرقابل اثبات و مطالب گمراهکننده در تبلیغات ممنوع است."
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ارتباط با موضوع اختصاص جایزه و انجام قرعهکشی که در برخی از تبلیغات انجام میگیرد، گفت:" در حال حاضر شاهد هستیم که در معرفی کالا و خدمات و حتی در تبلیغ محصولات فرهنگی نظیر فیلمهایی که در فروشگاههای مختلف عرضه میشود، به منظور جذب مشتری، جوایزی را با انجام قرعهکشی اختصاص میدهند که بدیهی است در صورت عدم انجام قرعهکشی و اهداء جوایز، این امر از مصادیق ادعاهای خلاف واقع میباشد."
وی با استناد به قانون تبلیغات گفت" بر اساس قانون و به منظور رعایت مقررات و حفظ حقوق مردم، صاحبان آگهیهای فوقالذکر ملزم هستند ضمن ارائه مستندات مربوط به انجام قرعهکشی و اختصاص جایزه، مجوز لازم را از دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی کسب نمایند و همچنین تمامی رسانهها در صورت عدم دریافت مجوز فوقالذکر و پخش و انتشار آگهیهای مذکور، مسوولند و طبق قانون باید نسبت به ادعای عموم مردم، پاسخگوی دستگاه قضایی کشور باشند."
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی ضمن اینکه از هموطنان درخواست کرد که نسبت به این قبیل آگهیها هشیار باشند و به آگهیهای موردنظر بدون مجوز توجه نکنند، گفت:" این ضابطه مشمول تبلیغات بانکها، موسسات مالی و اعتباری و تمامی مجموعههای تولیدی و خدماتی و مانند آنها نیز میباشد."
تهیه و تنظیم خبر: معصومه رحیمی