مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

جلوگیری از تبلیغات "غیراخلاقی " در داروخانه‌های کشور
       مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت برای جلوگیری از انجام "تبلیغات غیراخلاقی،‌ جنسی و شنیع " در داروخانه‌های سطح کشور خبر داد.
       علیرضا کریمی با اعلام این مطلب، اظهــــار داشت:" با وجودی که داروخانه‌ها، یک مکــــــان عمومی محسوب می‌شوند و براســـاس قانون تبلیــــغات کشور انجام تبلیــــــغات غیراخلاقــــــی که حریم‌های شرعی و عرفی جامعه را رعایـــــت نکند، ممنوع است، اما متأسفانه شاهد انواع و اقسام "تبلیغات شنیع و غیر‌اخلاقی " به‌صورت کاملا آزاد و بدون قیــــــد و شرط در داروخانه‌هــــــا هستیم. "
      وی ادامه داد:"در حال حاضر انواع تبلیغات بی‌شـــــــرمانه برای تبلیغ کالاها به‌صورت علنی و آزادانه در سطح داروخانه‌های کشور انجام می‌شود و اگر جلوی این رویه غیراخلاقی گرفته نشود، مشخص نیست که در آینده این‌گونه تبلیغات به چه سبک و شیــــــــوه‌های جدیدی  انجام خواهد شد."
* شیوه‌‌های فعلی تبلیغات در داروخانه‌‌ها غیر‌قانونی، خلاف شرع و عرف است
      مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اســـــــــلامی، با اشاره به قانون تبلیغات خاطر‌نشان کرد: شیوه‌های غیراخلاقی فعلی تبلیــغات در داروخانه‌ها براساس نص صریح قانـــون تبلیغات، غیرقانونی است و خلاف شرع و عرف نیز محسوب می‌شود. براین اســـــــــاس، نامـه‌ای از سوی این دفتر خطاب به وزارت بهداشـــــــت ارسال و از آن وزارتخـــــانه خواسته شده است از انجام چنین شیوه‌های تبلیغات غیراخــــلاقی‌، خلاف قانون و شرع در داروخانه‌های سطح کشور جلوگیری شود. "
* برخورد قضایی و انتظامی با متخلفان
      کریمی با اشاره به این نکته که لوازم آرایشی و زیـــبایی که با این شیوه‌های غیراخلاقی در داروخانه‌ها تبلیغ می‌شوند به هیچ عنوان جنبه حیـــــاتی ندارند، متذکر شد: "در صورتی که وزارت بهداشت با این رویه‌ غیرقانونی و غــــــــــیراخلاقی داروخانه‌ها برخورد لازم و قانونی را نکند، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی مجبور خواهد شد از طریق مراجع قضایی و انتظامی این تخلف را پیگیری کند و در صـــورت تکرار، امکان پلمــــــب شدن اماکنی که مرتکـــــب این شیوه تبلیغات غیرقانونی شده‌اند، وجود دارد. "



يكشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰