هفدهمین نمایشـگاه بین المـــــللی مطبــــوعات و خبرگزاری ها از نگاه میهمانان خارجی

         هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و خارجی با حضور250 میهمان خارجی از 55 کشور مختلف جهان در مصلای تهران برگزار شد.

 

         نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در دوره اخیر خود میزبان میهمانانی از کشورهای مختلفی همچون ترکیه، پاکستان، بنگلادش، انگلیس، قطر، آذربایجان، اکراین، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، ترکمنـــستان، ازبکســـتان، چین، یمن و غیره بود که از روز اول نمایشـــگاه همپای دیگر شرکت کننـــدگان داخلی درغرفه های خود حاضر شدند و به تبادل اطلاعات با دیگر کشورها پرداختند.

 

        ادهر هاشمی، مدیر مسئول نشریه (جسارت) از پاکستان که 33 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد، درباره نمایشگاه می گوید: "شرکت در این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا با مطبوعات دیگر کشورها آشنا شویم. اما اگراین نمایشگاه می توانست این فرصــــت را در اختیار ما بگــذارد تا با کشورایران بیشتر آشنا شویم، برای ما سودمند تر بود."

 

       طولانی بودن زمان نمایشــگاه در طول روز ونبود امکان و فرصت لازم برای آشنایی گروه های خارجی حاضر در نمایشگاه با ایران مشکلی بود که اکثر آن ها به آن اشاره می کردند.

 

       «مصطفی اوزون» خبرنگار بخش بین المللی روزنامه« آکیت» از ترکیه نیز در این باره می گوید: "ما فقط برای نشستن در اینجا نیامدیم. رسانه های غربی، ایران را آن طور که باید نشان نداده اند و ما طی این مدت فهمیده ایم که اینطور نیست. ای کاش این امکان برای ما فراهم می شد تا با سفر به استان های مختلف ایران، این کشور را هر چه بیشتر بشناسیم."

 

         رشیدالاسلام، مدیر شبکه تلویزیونی خصوصی بنگلادش-دیگونتو(دنیای جدید) هم جای شبکه های مختلف تلویزیونی را دراین نمایشگاه خالی دانست وگفت: "تلویزیون، رسانه ای است که مردم را بیشتر آگاه می کند.امیدوارم این نمایشگاه دردوره های بعـدی خود تلویزیون را هم به عنوان یک رســـــانه در کناردیگر نشریات و خبرگزاری ها قراردهد، چرا که عموم مردم آنچه را می بینند بیشتر باور می کنند."

 

        رشیدالاسلام ادامه داد: "این نمایشگاه پایان یک تونل نیست. من درانتهای این تونل یک روشنایی می بینم. این روشنایی، امید به آن است که تمامی خبرنگاران بین المــــللی که دراینجا جمع شده اند بتوانند توطئه های رسانه های غربی راخنثی کنند."

 

        نشـریات و خبرگزاری هایی که از اکثر کشــــورهای جـــــهان در هفدهمین نمایشگاه بین المـــللی مطبوعات و خبرگزاری ها حاضر شده بودند، همگی دارای سوابقی در خور توجه هستند.ای کاش دست اندرکاران دوره های بعد به فکر استفاده بهینه از تجربیات این میهمانان نیز باشند.

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


يكشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹