مصاحبه ی جناب آقای احمد حسینی آرام

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰

بیوگرافی مصاحبه شونده

آرام.jpg


جناب آقای احمد حسینی آرام، مدیر عامل شرکت تبلیغاتی بلاغ نور




متن مصاحبه


1.    راهکارهای ایجاد نوعی همبستگی شغلی و صنفی در کانون های تبلیغاتی در کشور چیست؟

1-1: تلاش مستمر شرکت های دلسوز و توانمند تبلیغاتی برای  پیگیری جدی تشکیل اتحادیه و همکاری مشترک اتحادیه، تعاونی و انجمن صنفی
2-1: ایجاد باور عملی در اعضای صنف تبلیغات مبنی بر این که ایجاد تشکل های صنفی ضروری ترین عنصر ادامه فعالیت آنان است.
3-1: از طریق ارایه دستاوردهای مثبت علمی در استیفای حقوق آنان توسط انجمن صنفی و تعاونی محیط، باور اعضای صنف به تشکیل اتحادیه مستقل را تقویت نمائیم.

2.    ضرورت تشکیل اتحادیه مستقل کانون های تبلیغاتی چیست و چه تأثیری در تسهیل فعالیت های کانون ها دارد؟

1-2: با توجه به این که تعیین خط مشی ها و تصمیم گیری های کلان و اصولاً سازماندهی امور، تنظیم روش ها، قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرا و فعالیت ها در بسیاری از موارد مشابه در عرصه تبلیغات به عنوان یک ستاد متمرکز باید توسط اتحادیه صورت گیرد، لذا ضرورت تشکیل آن به شدت احساس می شود. انجام اقداماتی از قبیل هدایت و کنترل اعضای صنف، به منظور جلوگیری از انجام اقدامات بی مورد آنان و کنترل قیمت ها و همچنین مخالفت با تصمیمات غیر کارشناسی و تحمیلی برخی سازمان ها و ارگان ها به ویژه مالکین رسانه های محیطی اعم از سازمان زیباسازی، وزارت راه، فرودگاه ها و ... از طریق اتحادیه میسر می شود.

2-2: تمرین عملی اعضای  صنف برای درک ارجحیت حیات جمعی به حیات فردی.

3-2: تقویت بنیه اقتصادی اعضا به منظور دستیابی به شکل گیری رسانه بزرگ از طریق تجمیع رسانه ها.

4-2: ایجاد مصونیت اعضای صنف در مقابله با چالش ها و بحران های اقتصادی و اجتماعی.

5-2: ارایه آموزش های علمی به منظور ارتقای بینش علمی اعضای صنف.


3.    چه موانعی بر سر راه ایجاد اتحادیه ای مستقل برای کانون های تبلیغاتی وجود دارد؟

1-3: قوانین دولتی، اجبار قوانین در فعالیت کانون ها در مکان اداری یا تجاری، عدم حمایت سازمان ها و ارگان های دولتی، عدم همبستگی کانون های تبلیغاتی، فقدان رهبری قوی در کانون ها، عدم آینده نگری اعضای صنف به امنیت شغلی خود، فقدان مکان مناسب برای تجمع اعضای صنف و شروع اقدامات.
2-3: نبود باور عملی در مسئولین سازمان های دولتی در حمایت و تقویت صنعت تبلیغات.
3-3: ارجحیت منافع فردی بر منفعت جمعی توسط برخی اعضای صنف.

4.    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی بحث تبلیغات، چه نقشی در رفع این موانع دارد؟
1.    موانع شهرداری، حقوقی، فرهنگی و ... را می تواند از سر راه بردارد.
2.    خود مشوق و متولی شود.
3.    نمایندگان (واحد) رسمی را مسئول همکاری و رفع موانع نماید.
4.    همایش های کاربردی با حضور وزیر محترم و دست اندر کاران برگزار نماید.
5.    برگزاری میزگردهای تخصصی مرتبط با صنعت تبلیغات در آن معاونت یا مدیریت.
6.    از همه مهمتر فعالیت کانون های تبلیغاتی را در چارچوب شرایط و ضوابط تعیین شده، همچون فعالیت های سمعی، بصری، آموزشی، چاپ، نشر و ... در اماکن مسکونی مجاز نماید.

5.    کدام سازمان ها و وزارتخانه ها  می توانند به رفع موانع تأسیس اتحادیه مستقل کانون های تبلیغاتی کمک کنند؟
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران (به ویژه سازمان زیبا سازی)،سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا ، وزارت تعاون و ...

6.    اگر شما لزومی برای تأسیس اتحادیه مستقل نمی بینید، لطفاً دلایل مخالفت خود را توضیح دهید؟
بر اساس مواد 43 و 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار ضروری است و هیچ دلیلی برای مخالفت وجود ندارد.


7.    آیا با ایجاد اتحادیه های هم سو و معین موافقید؟ اگر نه، دلایل خود را بیان کنید.
تشکیل اتحادیه معین صنف تبلیغات بسیار عالی است البته بهتر است با زیر مجموعه های اتحادیه های ذیل باشد:
•    صنف مطبوعاتی
•    صنف محیطی
•    صنف تیزهای تلویزیونی و رادیوئی
•    صنف پیامکی و ...
•    کانون های تبلیغاتی
•    شرکت های خدمات تبلیغاتی

8.    این که چه اتحادیه ای به عنوان اتحادیه معین برای عضویت کانون های تبلیغاتی انتخاب شود، اهمیتی دارد یا خیر؟ لطفاً دلایل این موضوع را بیان نمایید.

در بند 7 پاسخ داده شد. (ابتدا اتحادیه معین صنف تبلیغات و سپس اتحادیه های تخصصی و دلیل اصلی آن این است که در اتحادیه معین، خط مشی ها و سیاستگذاری ها با نگاهی نظارتی، ستادی و کلان سیستم سازی می شود.

9.    تشکیل اتحادیه چه ظرفیت ها و فرصت هایی را برای فعالیت کانون ها به وجـود خواهد آورد؟

نقش عدالت محوری، اخذ حقوق قانونی از دستگاه های دولتی، هدایت فعالیت های صنف در کشور، قیمت¬گذاری واحد به فعالیت¬ها، توجه ویژه به مشتری مداری، تقویت ضمانت شغلی و حرفه¬ای کانون¬ها، انعکاس متمرکز مشکلات و موانع حرفه ای به دستگاه های دولتی، آینده نگری برای فرزندان، هدایت روش ها و الگوهای مدرن، اجرای آموزش های کاربردی به صورت متمرکز، تربیت اساتید حرفه ای، انجام تصمیمات راهبردی، انجام پژوهش ها و تحقیقات صنفی و توسعه فناورانه صنف و ...

و من ا... توفیق


[+]  ارسال نظرات
نام :
ایمیل :
توضيحات *:
کد تصویری *:
  c