قسمت دوم مصاحبه ایسنا
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
متن مصاحبه
مدیر کل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد تاکید کرد:
نقش مهم تبلیغات و تأثیر آن بر رفتارهای فرهنگی و اقتصادی مردم
سرویس : فرهنگی و هنری - رسانه
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: محتوا مهمترین رکن تبلیغات است و وظیفهی این دفتر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، نظارت بر محتوای تبلیغات است که با استفاده از نظرات کارشناسان تبلیغات و طبق ضوابط و مقررات بررسی و تذکرات لازم داده میشود و پیوسته تلاش میشود تا با استفاده از اصول علمی و فنی به سوی ارتقای کیفی محتوای تبلیغات حرکت کنیم.
احسانالله حجتی - مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تشریح وضعیت تبلیغات در کشور اظهار کرد: نگاه کلی به تبلیغات طیفی است که در یک سر آن، عدهای تبلیغات را برای اغواگری، تحمیل کالا و خدمات به مصرف کنندگان و در سوی دیگرعدهای دیگر تبلیغات را برای ارائه اطلاعات صحیح در جهت راهنمایی مصرفکننده به سوی استفادهی بهترینها میدانند که در تفاوت میان این دو سلیقه ، موضوعات مختلفی مطرح است که هرکدام دارای نقاط قوت و ضعفی هستند.
حجتی تصریح کرد: گاهی اوقات در بحث برخورد با محتوای تبلیغات شاهد اعمال سلیقه به جای قانون هستیم که نباید اجازه دهیم این اعمال سلیقهها در ایجاد ضوابط و قانونهای مربوطه مشکلی ایجاد کنند و به گونهای روش تبلیغات را تغییر دهند.
وی با اشاره به نقش مهم تبلیغات و تأثیرگذاری آن در رفتارهای فرهنگی و اقتصادی مردم جامعه گفت: گاهی تبلیغات آنچنان زیاد است که به "ضد تبلیغ" تبدیل میشود، تبلیغ اگر در زمان و مکان مناسب نباشد، تأثیر گذاری برعکس دارد. ما نباید اجازه دهیم که تکرار زیاد یک تبلیغ فرصت برابر برای تبلیغ سایر کالا ها و خدمات را بگیرد و نباید با تبلیغات بی رویه، اجازه دهیم جامعه دچار اغتشاش بصری شود.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: محتوا و اجرا دو بعد اصلی تبلیغات هستند، تبلیغاتی که شامل تبلیغات در روزنامهها، صداوسیما ، تبلیغات محیطی و امثال آن میشود. هر یک از انواع و شیوه های تبلیغات دارای تفاوتهایی با هم هستند و تبلیغات در هر یک از موارد یاد شده نیازمند سازوکار اجرایی درست و ساماندهی ویژه است
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظایف تخصصی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی تأکید کرد: از جمله وظایف ذاتی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، سیاستگذاری در عرصه تبلیغات است که این سیاستگذاری با شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قدرت در حوزههای مختلف مرتبط با فعالیتهای این دفتر انجام میشود.
وی اظهار کرد: در این ارتباط باید درصدد شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برآییم و با بهره گیری از توان مدیریتی متخصص در عرصه تبلیغات و سیاستگذاری در آن خصوص راهکارها و سیاستهای اجرایی را مشخص و برای تقویت ظرفیتها تلاش کنیم.
حجتی در رابطه با تبلیغات خلاف واقع اظهار کرد: به منظور حمایت از مصرفکننده و جلوگیری از تبلیغات خلاف واقع و به استناد تبصره ذیل ماده 7 قانون حمایت از مصرفکننده، آییننامهای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شد که درنهایت در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسید و در آن انواع تبلیغاتی که خلاف واقع باشد، تعریف و روشهای برخورد قانونی با آن مشخص شده که امید است با ابلاغ آن گامی مثبت برای انجام تبلیغات صحیح برداشته خواهد شد.
نقش مهم تبلیغات و تأثیر آن بر رفتارهای فرهنگی و اقتصادی مردم
سرویس : فرهنگی و هنری - رسانه
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: محتوا مهمترین رکن تبلیغات است و وظیفهی این دفتر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، نظارت بر محتوای تبلیغات است که با استفاده از نظرات کارشناسان تبلیغات و طبق ضوابط و مقررات بررسی و تذکرات لازم داده میشود و پیوسته تلاش میشود تا با استفاده از اصول علمی و فنی به سوی ارتقای کیفی محتوای تبلیغات حرکت کنیم.
احسانالله حجتی - مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تشریح وضعیت تبلیغات در کشور اظهار کرد: نگاه کلی به تبلیغات طیفی است که در یک سر آن، عدهای تبلیغات را برای اغواگری، تحمیل کالا و خدمات به مصرف کنندگان و در سوی دیگرعدهای دیگر تبلیغات را برای ارائه اطلاعات صحیح در جهت راهنمایی مصرفکننده به سوی استفادهی بهترینها میدانند که در تفاوت میان این دو سلیقه ، موضوعات مختلفی مطرح است که هرکدام دارای نقاط قوت و ضعفی هستند.
حجتی تصریح کرد: گاهی اوقات در بحث برخورد با محتوای تبلیغات شاهد اعمال سلیقه به جای قانون هستیم که نباید اجازه دهیم این اعمال سلیقهها در ایجاد ضوابط و قانونهای مربوطه مشکلی ایجاد کنند و به گونهای روش تبلیغات را تغییر دهند.
وی با اشاره به نقش مهم تبلیغات و تأثیرگذاری آن در رفتارهای فرهنگی و اقتصادی مردم جامعه گفت: گاهی تبلیغات آنچنان زیاد است که به "ضد تبلیغ" تبدیل میشود، تبلیغ اگر در زمان و مکان مناسب نباشد، تأثیر گذاری برعکس دارد. ما نباید اجازه دهیم که تکرار زیاد یک تبلیغ فرصت برابر برای تبلیغ سایر کالا ها و خدمات را بگیرد و نباید با تبلیغات بی رویه، اجازه دهیم جامعه دچار اغتشاش بصری شود.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: محتوا و اجرا دو بعد اصلی تبلیغات هستند، تبلیغاتی که شامل تبلیغات در روزنامهها، صداوسیما ، تبلیغات محیطی و امثال آن میشود. هر یک از انواع و شیوه های تبلیغات دارای تفاوتهایی با هم هستند و تبلیغات در هر یک از موارد یاد شده نیازمند سازوکار اجرایی درست و ساماندهی ویژه است
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظایف تخصصی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی تأکید کرد: از جمله وظایف ذاتی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، سیاستگذاری در عرصه تبلیغات است که این سیاستگذاری با شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قدرت در حوزههای مختلف مرتبط با فعالیتهای این دفتر انجام میشود.
وی اظهار کرد: در این ارتباط باید درصدد شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برآییم و با بهره گیری از توان مدیریتی متخصص در عرصه تبلیغات و سیاستگذاری در آن خصوص راهکارها و سیاستهای اجرایی را مشخص و برای تقویت ظرفیتها تلاش کنیم.
حجتی در رابطه با تبلیغات خلاف واقع اظهار کرد: به منظور حمایت از مصرفکننده و جلوگیری از تبلیغات خلاف واقع و به استناد تبصره ذیل ماده 7 قانون حمایت از مصرفکننده، آییننامهای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شد که درنهایت در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسید و در آن انواع تبلیغاتی که خلاف واقع باشد، تعریف و روشهای برخورد قانونی با آن مشخص شده که امید است با ابلاغ آن گامی مثبت برای انجام تبلیغات صحیح برداشته خواهد شد.
[+] ارسال نظرات |