دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی

"تکنولوژی سبب شده است تا محصولات بنگاه‌های اقتصادی هم‌ردیف،‌ شباهت زیادی به هم پیدا کنند؛ در دنیای رقابتی، «برند» که نشان‌دهنده هویت و اعتبار و یادآور تمام کارکردهای تعامل شرکت با مشتریان است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. «برند»، واژه‌ای در زبان اسکاندیناوی قدیم به معنای داغ روی بدن حیوانات است؛ اما انجمن بازاریابی آمریکا آن را این‌گونه تعریف می‌کند: نام، واژه یا نشانه، طرح یا ترکیبی از تمام این عناصر که برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان با هدف ایجاد تمایز در عرصه‌ی رقابت مورد استفاده قرار گیرد..."
این بخشی از پیش‌گفتاری است که پرویز درگی، مؤلف کتاب «دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی» به نگارش درآورده است و تأکید می‌کند: "مفهوم ایجاد برند دیگر تنها به خدمات و کالاها محدود نمی‌شود؛ ستارگان سینما، سیاستمداران و مدیران شرکت‌ها نیز دریافته‌اند که پیروزی در آن است که خودشان را در قالب برند به دنیا معرفی کنند! برندهایی که از طریق مردم وارد زندگی می‌شوند."
این کتاب حاصل پرسش مردم درباره برندهای برتر دنیا و پاسخ‌هایی است که پرویز درگی به دعوت مجله «پنجره خلاقیت» تدوین کرده که در نهایت 25 نام تجاری مشهور دنیا را در 25 مصاحبه معرفی می‌کند و دلایل کامیابی آن‌ها را بر می‌شمارد.
نوع صنعت، سال تأسیس نام تجاری مورد نظر، مؤسس، محل تأسیس، تعداد کارمندان، تعداد برندها یا مشاغل وابسته، پایگاه‌های مجازی و الکترونیکی برای دسترسی به این برندها و تاریخچه‌ای درباره نحوه تأسیس آن‌ها، از جمله اطلاعات اولیه‌ای است که خوانندگان این اثر می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.
کتاب «دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی» در سال 1391 توسط نشر بازاریابی در 304 صفحه منتشر شده است.