سود کلان از تجارت‌های کوچک در"بازاریابی چریکی"

چگونگی آغاز یک کار اقتصادی و تجارتی، هر چند کوچک باشد، برای دستیابی به موفقیت روز افزون و لحظه به لحظه، مهم و ارزشمند است. البته برای موفقیت در بازار باید به اندازه کافی شانس داشته باشید تا شرکت‌ها و افراد قوی‌تر، در کنار شما چریکی عمل نکنند! چرا که یک "چریک" هرگز مشتری خود را از دست نمی‌دهد. برای آشنایی با مفهوم چریک و به منظور آشنایی با راه‌های تجارت پر سود، پیشنهاد می‌کنیم، حتما کتاب "بازاریابی چریکی" را مطالعه کنید.
افراد بسیاری تنها با قرار گرفتن در جریان تبلیغات کالا و خدمات به سراغ محصول و خدمات ارائه شده می‌روند؛ یعنی فقط به خاطر آشنایی با اسامی، آن را تهیه می‌کنند در حالی که ممکن است درباره کیفیت، منافع یا قیمت‌هایی که پشت تهیه آن کالا یا خدمات است، اطلاعی نداشته باشند!
جی کنراد لوینسون، نویسنده کتاب "بازاریابی چریکی"، در مقدمه کتابش تصریح می‌کند که این کتاب را برای "شاگردان قسمت توسعه برکلی دانشگاه کالیفرنیا" نوشته است. این سخن نشان می‌دهد که در این کتاب به آموزه‌های دانشگاهی توجه بیشتری شده؛ حتی در متن کتاب می‌توان به شکل جزئی‌تر و نمونه‌وار تجربیاتی را به صورت سرفصل‌های آموزشی پیدا کرد.
نویسنده در فصول این کتاب، با نگاهی به تأثیر رسانه و بررسی شیوه‌های تبلیغاتی از طریق رسانه‌های جمعی میزان شانس رسیدن به موفقیت در بازاریابی را بررسی می‌کند و با تشریح روش‌های سنتی و مقایسه‌ آن‌ها با روش‌های امروزی به بحث در این باره می‌پردازد.
کتاب یاد شده، در 5 فصل با عناوین "روش‌های عملیات چریکی"، "بازاریابی رسانه‌های کوچک"، "بازاریابی رسانه‌های بزرگ"، "بازاریابی رسانه‌های جدید" و طبیعت چریکی" تألیف شده است. در بخش پایانی این کتاب نیز به اسامی"دویست اسلحه بازاریابی چریکی" اشاره شده است.
کتاب "بازاریابی چریکی" با ترجمه همایون رکنی از سوی انتشارات سیته برای اولین بار در سال 1388 منتشر شد.
در بخشی از مقدمه این کتاب (به قلم نویسنده نه مترجم) می‌خوانیم: "کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است و باید به طور دائم در جریان روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، رقبا، مشتریان، حوادث کنونی و وقایع جاری و خلاصه همه نوع اطلاعات لازمه باشید."