نظارت
بر تبلیغات سلامت محور در رسانه های سنتی و مجازی با هدف کاهش چالش ها و جلوگیری
از تخلفات و بروز مشکلات در نظام سلامت و درمان کشور انجام می گیرد.
احسان
الله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با اشاره به برخی تبلیغات خارج از
عرف و هنجارهای اجتماعی در فضای مجازی گفت: مسئولیت قانونی همه ی رسانه ها اعم از
محیطی، چاپی، رادیو و تلویزیون، پایگاه ها و سایت های اطلاع رسانی این است که پس
از اطمینان از صدور مجوز لازم برای تبلیغات توسط سازمان نظام پزشکی، نسبت به
انتشار آگهی اقدام نمایند.
حجتی
درباره همکاری حقوقی و عملیاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست گذار و
ناظر تبلیغات کشور با دیگر دستگاه ها و سازمان ها در حوزه تبلیغات گفت: با توجه به
برنامه ریزی ها و هماهنگی ها، تعامل مناسب و نظام مندی با دستگاه های اجرایی و
نظارتی ایجاد شده تا در چارچوب قوانین و مقررات، دستورالعمل های لازم برای شفافیت
فعالیت های تبلیغاتی و حفظ حقوق شهروندان در این زمینه تدوین و اجرا شود.
مدیرکل
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی افزود: صدور مجوزهای قانونی تبلیغات پزشکی در فضای
مجازی برای شاغلان این حرفه اعم از پزشکان یا مراکز درمانی با توجه به پروانه
فعالیت پزشکی و درخواست متقاضیان در چارچوب قوانین و ضوابط مربوط توسط سازمان نظام
پزشکی در سراسر کشور انجام می شود.