نخستین
نشست کمیته محتوای فرهنگی و تبلیغاتی کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با
قاچاق کالا و ارز برای بررسی روشها، تشکیل اتاق فکر تولید محتواهای فرهنگی و
تبلیغی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی برای رفع چالش های قاچاق برگزار شد.
دفتر
تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح چهارشنبه 26 تیرماه جاری
میزبان نشست نمایندگان دستگاه های عضو این
کمیته بود که به اجماع بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای رفع چالش ها و
مسایل مرتبط با آسیب های اجتماعی از جمله قاچاق تاکید داشتند.
احسان
اله حجتی رئیس این کمیته با اشاره به ابتکار عمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
برای به کار گیری طرح ها و برنامه های فرهنگی نظام مند با هدف اثربخشی فعالیت های
خود، گفت: ظرفیت های موجود در حوزه های فرهنگیِ نهادها و سازمان های دولتی و
غیردولتی مورد استفاده این کمیته قرار خواهد گرفت تا با استفاده از ایده های مطلوب
فرهنگی، سیاست ها و فعالیت های محتوایی و تبلیغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
را در سطوح مختلف یک دست سازی و نهادینه سازی نماید.
حجتی،
هم چنین با اشاره به خاستگاه فرهنگی نظام ج.ا.ا، حوزه های اجتماعی، سیاسی و
اقتصادی جامعه را متاثر از زیرساخت های فرهنگی دانست و افزود: ورود شورای عالی
انقلاب فرهنگی، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به
موضوع مقابله با قاچاق، نشانگر میزان تاثیر این زیرساخت ها در بسترهای متفاوت است
و کمیته ی یاد شده، تلاش دارد با استفاده از فرصت موجود و شناسایی ظرفیت ها و
زیرساخت های فرهنگی، تدابیر و نقشه راه این حوزه را به منظور اجرای اثربخش تر
برنامه ها، بازتعریف کند.