در حالی که 10 روز از افزایش ناگهانی اجاره بهای تابلوهای تبلیغاتی می گذرد، سازمان زیباسازی شهر تهران هنوزهیچ پاسخی در واکنش به بحران ایجاد شده نداده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هرچند از این موضوع نگران است اما برخورد با آن را خارج از حوزه اختیارات خود می داند.
علیرضا کریمی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه گفت: "چون سخت افزارهای تبلیغاتی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و شورای شهر تهران باید ناظر براین موضوع باشد ،پیگیری و برخورد با این موضوع در حوزه کاری ما نیست ."
وی با تاکید بر این که شهر داری تهران و سازمان زیباسازی با افزایش اجاره بهای تابلوهای تبلیغاتی یک راه درآمدزایی برای خود به وجود آورده اند، تصریح کرد:" متولیان این سازمان بازخوردهای منفی و آسیبهایی که به تولید کنندگان و جامعه مصرف کنندگان وارد می شود را در نظر نداشته و فقط منافع خود را در نظر دارند. این موضوع باعث می شود که تولید کنندگان کمتر با جامعه هدف خود در تماس بوده و ایجاد فاصله میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان ،اطلاع رســـانی را ضعیـــف تر و آسیب های جدی در حوزه کسب و کار را به دنبال خواهد داشت. "
کریمی افزود:"متاسفانه هزینه تبلیغات در کشورما روز به روز در حال افزایش است و در این شرایط ،تولید کنندگان مجبور به حضور در شبکه های خارجی می شوند یا در برخی از مواقع به دلیل اطلاع رسانی نا درست ، محصولات و تولیدات داخلی مورد توجه مصرف کنندگان قرار نمی گیرند و تولید کنندگان متوجه ضرر و زیانهای فراوانی می شوند، با توجه به مسائل ذکر شده، این موضوع ممکن است منجر به تعطیلی مشاغل خرد و کوچک و حتی بنگاههای تولیدی بزرگ هم بشود که در این موقعیت، محصولات خارجی با اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده می توانند بازار کشور را در اختیار گرفته و در آن یکه تازی کنند. "
وی در پایان تاکید کرد:" این بحران ها ضرر و زیان فراوانی داشته و ابعاد مختلف آن متوجه کل جامعه است زیرا در برخی از مواقع ممکن است آسیب های اجتماعی ،قضایی و حقوقی هم در پی داشته باشد."