مباهله؛ مقابله نور و غرور

مردمانی از تبار ایمان و نور، امروز 24 ذیحجه راهی مباهله خواهند شد. اهل بیت نبی‌اکرم(ص) که به آل ابا شهره‌اند رهسپار مباهله با مسیحیان نجرانی‌اند. زهرای اطهر(س)، علی(ع)، حسن‌‌بن علی(ع) و حسین‌بن‌علی(ع) جگرگوشه‌های آخرین فرستاده خدا بر روی زمین‌اند که همراه رسول‌الله عازم قرارگاه رویارویی نور و غرورند. 
آنان که دعوت حبیب خدا(ص) را نپذیرفتند، قرار است سخاوت خورشید، شرافت ماه، صداقت آب، کرامتِ خاک و نجابت گل را از نزدیک به نظاره بنشینند. 5 تن از خاندان نور و نیایش آرام آرام پیش می‌آیند و زمین از فروتنی و تواضعشان چون حریر نرم می‌شود.
آن‌سوی میعادگاه،‌ میهمانان سیاه‌پوش مدینه‌اند؛ اهالی نجران؛ آنان به رسم چلیپاییان خود را به خدایی سه‌گانه سپرده‌اند؛ اما هر چه 5 دردانه سلاله اسماعیل علیه‌الرحمه نزدیک‌تر می‌شوند،‌ دلهره‌ و اضطراب بیش از پیش وجودشان را فرا می‌گیرد.
گویی حادثه‌ای از جنس سلم و سعادت در شرف وقوع است و فرشته وحی در انتظار است تا نشانی تازه بر قلب قدسی حبیب خدا حک کند.
همگان در محل قرار حاضرند و ترس امان نجرانیان را بریده است. همهمه‌ای برپا شده؛ کسی از میانشان اضطراب خود را بر زبان جاری می‌کند: «به خدا قسم، اگر این پنج چهره نورانی دست به دعا بردارند، کوه‌ها را از زمین برمی‌کنند و نابودی ما حتمی است و چه بسا عذاب، همه جهان را در بر بگیرد...»
چنین شد که حقانیت رسول‌الله(ص) بار دیگر ثابت شد و نجرانیان در ازای پرداخت جزیه، از مباهله خارج شدند.

روز مباهله، روز پیروزی "نور" بر "کبر و غرور" مبارک باد



يكشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳