صورتجلسه چهارمین نشست ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص)



غایبین: آقایان: حجت‌الاسلام مصلحی( سازمان اوقاف)، معزپور( ستاد مرکزی راهیان نور)، حیدری‌پور (فرهنگسرای خاتم)، حجت‌الاسلام تقوی( شورای ائمه جمعه)، زنگویی( امور مساجد)، دکتر چینی‌گرزاده (بسیج ادارات و سازمان‌ها)، صباغی( بسیج ادارات و سازمان‌ها)، اثباتی( معاونت فرهنگی نیروی مقاومت بسیج)، حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد( سازمان تبلیغات اسلامی)، موسوی( وزارت امور خارجه).

در ابتدای جلسه آقای کریمی با اشاره به پیگیری امور و کارهای ستاد، از تنظیم خبر مربوط به جلسات ستاد و ارسال آن به رسانه‌های کشور و پیگیری تشکیل جلسه با علما و مراجع قم خبر داد.
سپس آقای رجایی نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اعلام آمادگی این سازمان برای ابلاغ دستورالعمل ویژه برای نمایندگی‌های فرهنگی کشور در خارج از کشور، پیشنهاد کرد برای بهتر انجام شدن کار در داخل کشور نیز سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه در سراسر کشور در روز17 اسفند حذف و به جای آن زیارت‌نامه حضرت قرائت شود.
آقای فرخ نماینده ستاد نمازجمعه شهر تهران نیز آمادگی این ستاد را برای پیشبرد امور و اجرایی کردن کارها در شهر تهران اعلام کرد.
آقای علیپور نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با تاکید بر انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای نهادینه‌سازی این مراسم، پیشنهاد راه‌اندازی یک سایت اطلاع‌رسانی در این خصوص را ارایه کرد.
در پایان جلسه مقرر شد؛
ــ بحث حضور مقام معظم رهبری در مراسم نمازجمعه17 اسفند پیگیری و مشخص شود.
ــ کار حذف سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه17 اسفند از طریق آقای تقوی پیگیری شود.
ــ دستورالعمل ویژه‌ای برای نمایندگی‌ها و رایزنی‌های فرهنگی خارج از کشور از سوی سازمان ارتباطات اسلامی تنظیم و به آن‌ها ابلاغ شود.
ــ زمان منطقی و متوسط قرائت زیارت‌نامه مشخص و به ستادهای نمازجمعه در سراسر کشور اطلاع داده شود.
ــ در ستاد نمازجمعه تهران از هفته‌های قبل از اجرای مراسم، بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات به صورت جدی انجام شود.


چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶