صورتجلسه پنجمین نشست ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص)



غایبان: آقایان: حجت‌الاسلام موسوی( وزارت امور خارجه)، عباسی‌فر( سازمان اوقاف و امور خیریه)، زنگویی( مرکز رسیدگی به امور مساجد)، حجت‌الاسلام تقوی( شورای سیاستگزاری ائمه جمعه)، معزپور( ستاد مرکزی رایان نور)، دکتر مصطفوی( سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، حجت‌الاسلام صباغی( نمایندگی ولایت فقیه در بسیج ادارات و سازمان‌ها).


جلسه با تلاوت آیاتی از کلام‌ا... مجید آغاز شد و در ادامه آقای کریمی ضمن خوشامدگویی به حاضران، توضیحاتی در خصوص اقدامات به عمل آمده شامل هماهنگی با سازمان صداوسیما در مورد پخش پیام‌های اطلاع‌رسانی مراسم و تیزر تبلیغاتی آن، چاپ زیارت نامه و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه حضرت رسول(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، پیگیری جذب بودجه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفارش ساخت تیزر ارایه کرد.
در ادامه بحث آقای حاجی نیز با اشاره به نزدیکی ایام برگزاری مراسم و لزوم آغاز مراحل اجرایی کار در خصوص نحوه توزیع زیارت‌نامه‌ها، چاپ و نصب بنرهای تبلیغاتی، جانمایی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر تهران توضیحاتی داد.
آقای حیدری‌پور نیز از پیگیری برگزاری جلسه با آقای دکتر چمران رییس شورای عالی استان‌ها و موافقت شهرداری تهران با امکان استفاده از تابلوها و استندهای تبلیغاتی خبر داد و از ستاد خواست تا در خصوص طرح، متن، تعداد و نقاط موردنظر برای تبلیغات مراسم نظر نهایی بدهد.
در ادامه جلسه آقای دارایی نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حضور دستجات و هیئات مذهبی برای عزاداری در روز رحلت پیامبراکرم(ص)، آمادگی نیروی مقاومت بسیج را در بسیج امکانات و نیروی انسانی در این خصوص اعلام کرد و برای حضور دستجات عزاداری بسیج در نمازجمعه روز17 اسفند قول همکاری داد.
آقای طلایی نیز با اعلام صدور دستورالعمل ویژه برای قرائت‌ زیارت‌نامه در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، از آماده شدنCD طرح بنر و پوستر مراسم برای چاپ و نصب در سردر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خبر داد.
آقای فرخ نیز با اشاره به امکان حضور مقام معظم رهبری برای اقامه نمازجمعه روز17 اسفند از ستاد برگزاری مراسم درخواست کرد که تبلیغات محیطی مراسم در اطراف محل برگزاری نمازجمعه یک هفته قبل از مراسم شروع شده و اطراف محل دانشگاه تهران، درب اصلی دانشگاه، درب طالقانی، ستون‌های برق، میدان فلسطین، خیابان انقلاب، خیابان وصال و حجاب مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در پایان جلسه حاضران با بحث و تبادل‌نظر در خصوص موضوعات مطروحه، تصمیمات زیر را اخذ کردند؛
- طرح بنر تبلیغاتی مراسم شامل موارد زیر باشد:
تصویری از گنبد خضرا نبی‌اکرم(ص)
شعار« همه با هم به زیارت رسول‌ا... برویم»
جمله« السلام علیک یا رسول‌ا...»
توضیح برگزاری مراسم،( مراسم زیارت حضرت رسول اعظم(ص) از بعید) زمان:( 28 صفرالمظفر، 17 اسفند)
مکان:( مصلی‌های نمازجمعه سراسر کشور)
- جانمایی تابلوهای تبلیغاتی موردنظر و توجه به اماکن عمومی مانند مدخل تونل‌ها، ایستگاه‌های مترو و...
- ارسال رونوشت نامه‌های ارسالی سازمان‌های عضو ستاد به دبیرخانه برای ثبت و بایگانی
در پایان مقرر شد جلسه آینده روز شنبه مورخ86.11.27 ساعت10 صبح در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برگزار شود
يكشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶