صورتجلسه ششمین نشست ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص)




غایبان: آقایان: حجت‌الاسلام موسوی( وزارت امور خارجه)، زنگویی( مرکز رسیدگی به امور مساجد)، حجت‌الاسلام تقوی( شورای سیاستگزاری ائمه جمعه)، دکتر مصطفوی( سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، سردار اثباتی( معاونت فرهنگی نیروی مقاومت بسیج) و دکتر چینی‌گر زاده( بسیج ادارات و سازمان‌ها).


جلسه با تلاوت آیاتی از کلام‌ا... مجید آغاز شد و آقای کریمی در ابتدا گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده ارایه کرد. وی در این گزارش از ارسال نامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت آموزش و پرورش در خصوص بسترسازی لازم و ایجاد جاذبه و توجه بین دانش‌آموزان و ترغیب آن‌ها به شرکت در مراسم نمازجمعه، ارسال نامه مجدد از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به سازمان صداوسیما و درخواست ساخت و پخش ویژه برنامه‌های مستند و علمی، گزارش، زیرنویس و تیزر در شبکه‌های سراسری، ماهواره‌ای و استانی، برگزاری جلسات استانی در برخی استان‌های کشور و اعلام آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص انجام اقدامات اجرایی و فرهنگی در این مراسم خبر داد.
در ادامه جلسه آقای حاجی نیز از هماهنگی انجام شده با ستاد بازسازی عتبات عالیات و اعلام آمادگی نمایندگان آن‌ها برای برگزاری مراسم قرائت‌نامه در اماکن مقدس و مذهبی کشور عراق همچون حرم مطهر حضرت علی(ع)، حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد کوفه و تلاش برای برگزاری مراسم در کویت و بحرین خبر داد و از ستاد خواست تا مکاتبات لازم را در این خصوص انجام دهد.
آقای فرخ نیز از آمادگی ستاد نمازجمعه تهران در این خصوص و هماهنگی با آقای سلیمی برای قرائت زیارت‌نامه خبر داد.
در ادامه جلسه آقای وکیل‌پور نیز اظهار داشت:" با هماهنگی‌های قبلی ستاد راهیان نور، مراسم به صورت هماهنگ و با پشتیبانی این ستاد در یادمان‌های جنوب( شلمچه، طلاییه، اروند، فتح‌المبین، فکه، هویزه و مسجد جامع خرمشهر) ظهر روز جمعه17 اسفند برگزار می‌شود.
آقای عوضدخت نیز آمادگی کامل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج ادارات و سازمان‌ها را برای فضاسازی، طراحی و چاپ بنر و تبلیغات محیطی و اجرای مراسم قرائت‌نامه در سطح ادارات و سازمان‌های سراسر کشور اعلام کرد.
آقای رنجبر نیز از پیگیری کار چاپ و آماده‌سازی زیارت‌نامه حضرت رسول در چاپخانه قم سازمان اوقاف خبر داد.
در ادامه بحث آقای حیدری‌پور نیز از آماده شدن طرح‌های تبلیغاتی برای استفاده در بنرهای تبلیغاتی سطح شهر تهران و نیز جانمایی نهایی در50 نقطه شهر تهران و نیز اطراف محل برگزاری نمازجمعه تهران خبر داد.
حجت‌الاسلام صحت‌قول نیز در خصوص تایید نهایی متن زیارت‌نامه قبل از چاپ تاکید کرد.
در پایان حاضران در خصوص مسایل و موضوعات مطروحه بحث و به جمع‌بندی زیر رسیدند؛
- طرح و متن زیارت نامه، بنرهای تبلیغاتی شهری و بنرهای تبلیغاتی وزارتخانه‌ها قبل از چاپ به تایید ستاد مرکزی برسد.
- توزیع زیارت‌نامه‌ها در سراسر کشور با توجه به آمار ارایه شده از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به صورت متمرکز از طرف ستادهای استانی صورت گیرد.
- سازمان اوقاف زمان دقیق آماده شدن زیارت‌نامه را اعلام نماید.
- توزیع زیارت‌نامه‌ها در سراسر کشور10 روز قبل از مراسم خاتمه یابد. 
يكشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶